אפשר לומר שכל קמפיין של קידום אתרים אורגני מתחיל עם עבודה פנימית. כלומר, ניתוח האופטימיזציה של האתר והתאמת התוכן לצורכי קידום. בשפה מקצועית, On-Site-SEO. אופטימיזציה ומבנה התוכן באתר משפיעים בצורה ישירה על המיקומים בגוגל ומשליכים על היכולת להמיר גולשים ללקוחות.
אופטימיזציה והתאמת תוכן הם תהליכים שיש לבצע בכמה רמות. החל מהמישור העמוק ביותר של הקוד שמאחורי האתר, דרך בניית היררכיה נכונה של עמודי התוכן וכלה בפעולות שונות שמתכתבות עם מנועי החיפוש (כמו תוכן איכותי, קישורים פנימיים, תיאורי עמודים, תיאורי תמונות, כותרות ועוד).
כמעט כל חברה לבניית אתרים מתחייבת ללקוח שהאתר שיוקם יהיה מותאם לפי כל הדרישות של גוגל, לרבות הדרישה לאתר רספונסיבי ומותאם למובייל. בפועל, רבים מבעלי האתרים אינם מבינים מה הסעיף הזה אומר ובסופו של היום כשהם מגיעים לקדם בגוגל הם מגלים שקיים פער (לפעמים גדול) בין ההבטחה למציאות בשטח. מה גם שאתרי אינטרנט שהוקמו לפני מספר שנים אינם בהכרח עומדים עדיין בסטנדרטים שמצופים מאתרים חדשים. גוגל היא תוכנה שמתעדכנת באופן שוטף והתאמת אופטימיזציה למבנה ותוכן היא עבודה דינאמית שממשיכה גם לאחר העלייה לאוויר.
קידום אורגני – לא רק תוכן
כאשר בונים אתר או מתחילים לקדם אתר, יש לוודא שהוא מותאם במקצועיות לגוגל, לרבות כניסה לרבדים העמודים ביותר באתר. בין השאר יש לוודא שהקוד נקי, שמהירות הטעינה גבוהה ושכל עמודי התוכן מסודרים לפי כותרות והיררכיה ברורה. חשוב לבדוק שמפת האתר ברורה לגולשים ולמנועי חיפוש תוך הבלטת עמודים מרכזיים בעלי פוטנציאל המרה גבוה.
תהליך העבודה מתכתב כל הזמן עם מחקר חיצוני בגוגל לגבי הרגלי הצריכה של הגולשים בתחום המדובר מבחינת מילות מפתח, זמני שהייה, ביטויי זנב ארוך, מסרים שיווקיים, הנעה לפעולה וכו’. רק כשכל האלמנטים האלה מתגבשים לכדי אסטרטגיה ברורה עם מטרות מסודרות ניתן להתחיל ולקדם את האתר בעמודי התוצאות.
אופטימיזציה למבנה ותוכן כוללת תכנון אינטליגנטי ומחושב של התפריטים וכפתורי הלחיצה. התפריטים שמציגים את השירותים והמוצרים של העסק חייבים להיות זמינים לגולש בדיוק במקום הנכון על מנת לאפשר הגעה ליעד במסלול הקצר ביותר. מצד אחד הגולשים הם קצרי סבלנות שלא מהססים לעזוב אתר אם הם לא מוצאים את מבוקשם מיד, ומצד שני הם מעריכים אתרים שמספקים מענה ומוכנים להישאר בהם זמן רב.
אופטימיזציה למבנה אתר ותוכן מפרידה בין סוגי העמודים השונים. עמוד הבית מקבל את המקום שלו, עמוד האודות את המרחב הספציפי עבורו וכך עמודי המאמרים המקצועיים, עמודי השירותים, עמודי הקטלוג, מדריכים של שאלות ותשובות וכו’. תוכן מסודר ואיכותי לצד אופטימיזציה ברורה מעודדים גלישה באתר. כמו כן אלו אלמנטים בעלי משקל עצום לגבי ההצלחה בתהליך של קידום אתרים בגוגל.
רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל? לא יודעים איך לבנות נכון את האתר מבחינת אופטימיזציה ותוכן? צרו עמנו קשר, ניפגש ונתקדם (תרתי משמע).