בשנת 2018 החלו כמה עדכונים חדשים GOOGLE MY BUSINESS , כשחלקם הוכנסו בהדרגה
להלן העדכונים הרלוונטיים ביותר לבעלי עסקים:
העדכון הראשון היה האיסור על פרסום ביקורת שלילית מצד עובדים לשעבר בחברה או בארגון מסוים. ע”פ גוגל, מדובר בחלק ממדיניות הסקירה ההוגנת שמשמעה היא ניסיון לאסור כל ביקורת שבאה כנקמה או כניסיון לפגוע בשמו הטוב של העסק לשווא. אם תשאלו אותנו, לגוגל עדיין יהיה קשה לאכוף את האיסור הזה, אבל מה שנקרא – שאפו על המדיניות. ללקוחות אגב, עדיין מותר לפרסם ביקורת שלילית.
עדכון נוסף הוא הוספת האופציה להוסיף סרטוני וידאו לפרופיל העסק בגוגל. לדעתנו, מדובר כמובן באפשרות חיובית ביותר, שכן יש דברים שרק סרטון יכול לעשות עבור עסקים, בייחוד בעולם של ימינו שבו האפשרות לצפות בסרטון קצר נראית הרבה יותר אטרקטיבית מאשר קריאה על העסק, או דפדוף בתמונות.
תיאור העסק חזר, כלומר האפשרות לתיאור העסק שהייתה קיימת בעבר. מדובר בתיאור שאינו בולט מאוד ונמצא מתחת להרבה מידע שיופיע לפניו בעמוד העסק, כמו פוסטים וביקורות. לכן, למרות שמדובר באופציה חיובית (בדיוק כמו כל שאר העדכונים של גוגל לאחרונה בגוגל העסק שלי), עדיין סביר להניח שהלקוח הממוצע יגבש מידע על העסק שלכם עוד לפני שיגיע לשלב תיאור העסק. לכן, כדאי כמובן להשתמש באופציה, אבל לשים דגש על כל התוכן שמופיע לפניה.
חשוב לציין שכבר בסוף שנת 2017 (דהיינו, כמעט לפני שנה) גוגל הוסיפו את האפשרות הנהדרת של כתיבת פוסטים בעמוד. הפוסטים מאפשרים לבעלי עסקים לעדכן את הלקוחות והגולשים בחדשות למיניהן, לרבות מבצעים וכד’, דבר שוודאי סייע לעסקים רבים.
כן. גוגל עסקים הוא עדיין פלטפורמה נחשבת עבור מנוע החיפוש ללא ספק ובייחוד בשנת 2018. לגוגל עסקים יצא שם של פלטפורמה שנועדה בעיקר עבור עסקים קטנים ולחיפוש מקומי, אולם חשוב לציין שגוגל עסקים חשוב עבור כל עסק, הן לטובת החיפוש המקומי והן בכלל ל: קידום האורגני. גוגל עסקים מאפשר לעסק שלכם להופיע באופן ברור, תמציתי ובולט לצד חיפושי הגולשים במנוע החיפוש, דבר שמסייע להבלטת העסק ולמשיכה שלו על ידי הגולשים. אגב, לא מן הנמנע שגולש שהתעניין בעסק שלכם יכנס גם לאתר שלכם מן הקישור שמופיע בעמוד, מה שקורה בפועל פעמים רבות.
לסיכום, אם עדיין אין לכם עמוד משלכם, זה הזמן לפתוח אחד.