הקשר בין אינסטגרם לפייסבוק
לפני ההסבר על הפרסום הממומן באינסטגרם עצמו, נזכיר רק שאינסטגרם שייכת לפייסבוק (החל מ-2012) ולכן, בין פלטפורמות הפרסום קיים קשר ישיר. במילים אחרות – אם החלטתם ללכת על פרסום ממומן באינסטגרם, חשוב שגם תשפרו בהתאם את הדף שלכם בפייסבוק ובכל מקרה, כל פרסום באינסטגרם יתנהל דרך דף הפייסבוק.
הפרסום הממומן באינסטגרם כולל שלבים די דומים לקידום ממומן מסוגים אחרים שאתם מכירים (בעיקר לפייסבוק) וכוללים מספר רב יחסית של אפשרויות מפורטות שיסייעו לכם למקסם את הצלחת הקמפיין: תוכלו לבחור תקציב או שיטת תשלום, תוכלו לבחור את מאפייני קהל היעד, תוכלו לבחור את מספר הימים בהם תופיע המודעה וכו’. קיימים כמובן שלבים נוספים באמצע או לאחר מכן, כגון בחירת ההנעה לפעולה המתאימה, בחירת הקישור הרצוי מן התמונה וכו’.
חשוב להתעכב על כל אופציה שתופיע לכם, בהתאם למאפייני הקמפיין והמגבלות שלו. בנוסף, יש לבחור את סוג המודעה בקפידה, לרבות השימוש בסרטון או תמונות, מודעה המורכבת מתמונה בודדה או קרוסלה ועוד.
כשלב ראשון, חשוב מאוד לדעת להבחין בין קהל הפייסבוק לקהל האינסטגרם. זכרו כי האינסטגרם כבר איננו מיועד רק לקהל “צעיר” יותר וכאמור, הוא מקושר לפייסבוק. לכן, אם לא תספקו לקהל שלכם מידע או מודעות מקוריות, הקמפיין יהיה הרבה פחות מוצלח ממה שהיה יכול להיות. נכון, שקיים מצב בו תרצו לפנות לקהל אשר פעיל בעיקר באינסטגרם, אולם הדרישה למקוריות עדיין קיימת.
בשונה משיטות פרסום אחרות הקיימות ברשתות החברתיות וכמובן בשונה מקידום אורגני, התוכן באינסטגרם הוא חיוני אמנם, אך הרבה פחות חשוב מהתמונות או הסרטונים שתעלו. קיימות חברות רבות אשר הבינו את העיקרון הזה, וכיום הן משקיעות את מירב המאמצים ביצירת תמונות או סרטונים מקוריים ככל הניתן. מדוע? כמובן שמשום שמסר שיווקי מוצלח הוא קודם כל כזה אשר מבחין אתכם מאחרים, אך גם משום שזוהי ה”שפה המדוברת” באינסטגרם.
אולם, המסרים אשר ניתן להעביר דרך תמונות או סרטונים הם כידוע, לא מוגבלים. קיימות חברות אשר יעדיפו לפרסם מוצרים או שירותים באופן ישיר, בעוד שקיימות כאלה אשר יעדיפו לפרסם תמונות שמטרתן היא מיתוג החברה בדרכים שונות. לא משנה מה תעדיפו לעשות, בכל מקרה – עשו זאת עם טאצ’ מקורי שלכם.
השלב האחרון בכל קמפיין פרסום ממומן באינסטגרם הוא מעקב אחר נתוני המודעות שפרסמתם. וודאי תשמחו לדעת כי אפשרויות המעקב באינסטגרם הן מאוד נוחות ולכן תוכלו להתמצא בקלות בנתונים השונים. בנוסף, מומלץ ביותר לפרסם בכל תחילת קמפיין סוגים שונים של מודעות אשר, בתקציב לא גבוה מדי, ורק לאחר מכן להחליט על כיווני ההמשך.
לייעוץ אודות דף האינסטגרם שלכם, השאירו פרטים ואיש מקצוע יחזור אלייכם.