יצא לנו לכתוב יחסית הרבה על המגמה של גוגל לשפר את חווית הגלישה במובייל, שכוללת בין השאר את פורמט ה-AMP. לאחרונה, השיקה גוגל אופציה חדשה בפורמט המכונה סיפורי AMP. הנתונים החיוביים של המשתמשים בפורמט, מוכיחים שמדובר ב”דבר הבא” בכל הקשור להצגת תוכן במובייל. אז במידה ויש לכם עסק ואתר, כדאי שתקראו את המאמר הבא.
AMP כאמור היא פלטפורמה חדשנית לשיפור חווית הגלישה במובייל המבוססת פחות או יותר על דפי HTML “דיאטטיים” שנועדו לשפר את מהירות הגלישה וההגעה לדף המבוקש. לשם ההבהרה, AMP נועד לשיפור חווית הגלישה לאתרי תוכן בלבד.
הנה מעט נתונים מעניינים שנאספו מגוגל אודות הצלחת ה-AMP:
מאז שנת 2015, עולה כי הרווחים של אתרים שהשתמשו בפלטפורמה גדלו משמעותית.
קיימות רשתות חברתיות נוספות שתומכות בפלטפורמה.
היא מפחיתה בפועל, מעט פחות מ-3 בממוצע בזמן טעינת העמוד.
לכן, גוגל החליטה שיש להשתמש ב-AMP ואף להרחיב את האופציות העובדות דרכה. הרחבה ראשונה וחדשה היא ה- AMP Story
מעבר לזמן הטעינה המהיר יותר, גוגל ניסתה לעלות על דרך חכמה, דרכה מפרסמים יוכלו ליצור עניין רב יותר בעמודים. אז בהתחשב בעובדה שגולשים הוכיחו את עצמם ככאלה שמעדיפים דווקא תמונות וסרטונים על פני תוכן בלבד, סיפורי AMP נועדו לשפר לא רק את מהירות הגלישה, אלא גם את העניין בתוכן האתר עצמו, על ידי יצירת דרך מקורית במיוחד להצגת התוכן בשילוב עם תמונות. ויזואלית, מדובר בעמודים שונים הניתנים לגלילה על ידי הגולש, כשכל עמוד מכיל מעט תוכן עם תמונותרקע ועוד. ככלל, מדובר בפלטפורמה ניסויית שפותחה במקור עבור אתרי חדשות, אך הוכיחה את עצמה כטובה גם עבור אתרים נוספים. חשוב לציין שגוגל למעשה ארגנה דרך קלה למפרסמים לשלב תמונות ואנימציה בדפים שלהם, כשזמן טעינת העמוד נשמר כמהיר ונוח עבור הקהל.
אם אתם פעילים בפלטפורמות פופולאריות כאלה ואחרות, וודאי נזכרתם במתחרים שונים שיש לסיפורי ה-AMP, לרבות בסנפצ’אט ואפילו באינסטגרם. לצד התחרות, חשוב לזכור שמדובר בפלטפורמה של גוגל. אז נכון שהיא בשלבי פיתוח, אך סביר להניח שבשלב כלשהו ה-AMP ישפיע על הקידום האורגני, יופיע באתרים נוספים ואף יהפוך למרכזי בכל הקשור להנגשת דפי האתר למשתמשי המובייל. כך, גוגל עתידה לפתח ולהרחיב את הפלטפורמה באופן שנוכל להשתמש בה למטרות נוספות, לרבות דרך המייל, ולשתף דרכה מידע. בכלל, נראה שהכוונה היא להפוך את הפלטפורמה ליותר ויותר שימושית בקרב גולשי המובייל בכלל.
אם עוד לא התעדכנתם – זה בדיוק הזמן!
אנו מקווים שהצלחנו להבהיר את הכיוון הכללי אליו מתקדמת גוגל, בכל הקשור ל-AMP ובכלל בתחום חווית המשתמש במובייל. לכן, אם טרם הכרתם את הפלטפורמה, אנו ממליצים בחום להתחיל להשתמש בה ולהכיר אותה.