השקעתם בבניית אתר חנות? הנה כמה דברים שתרצו לשים לב אליהם בדרך להצלחה!
בחרנו להתחיל דווקא עם הגרפיקה משום שמדובר במאפיין המפתיע ביותר בחשיבותו הרבה. בדיוק כמו שבעל חנות משקיע בחלון הראווה, בפרסומות המופיעות בו וכד’, כך גם אתם כבעלי חנות וירטואלית צריכים להשקיע בגרפיקה. כיום קיימות כל כך הרבה חנויות וירטואליות, שהלקוח פעמים רבות לומד להבחין ביניהן (בין השאר) בזכות המיתוג, הקונספט השונה וכד’. מעבר לחשיבות היותו של האתר נעים לעין, הגרפיקה היא אחד המשפיעים המרכזיים כיום שתאמינו או לא, בעלת חשיבות רבה להישארות הלקוח באתר.
מהירות גלישה באתר חשובה עבור כל המעורבים בהצלחת האתר, החל מגוגל ועד הגולשים עצמם. למרות זאת, אנחנו עדיין רואים אתרים שמשום מה לא משקיעים כראוי במהירות הגלישה והעמודים השונים עולים להם לאיטם, בזמן שאנו מאבדים את הסבלנות. חשוב לזכור שבעולם של ימינו, מהירות היא מילת המפתח, נקודה. קחו זאת בחשבון ודאגו לשפר את מהירות הגלישה, פשוט כדי לא לאבד לקוחות.
לקוחות רבים (ואנו בטוחים שגם אתם בעצמכם) נטשו רכישה בעקבות תהליך רכישה מסורבל, מפוקפק וכד’. לכן, נסו לייעל ככל הניתן את תהליך הרכישה על ידי הוספת כמה אפשרויות תשלום, לקיחת פרטים חיוניים בלבד, שקיפות מלאה מול הלקוח והסברים ברורים. בנוסף, דאגו להדגיש במקום מרכזי בעמ’ הרכישה כי התהליך בטוח. בנוסף, תנו ללקוח לבחור האם להירשם לאתרלפתוח חשבון בנוסף לקנייה. תאמינו לנו, שהצעדים הללו ישתלמו.
היות וכאמור קיימות חנויות רבות ברשת, לא משנה באיזה תחום, לקוחות נוטים לחזור לחנויות שהם כבר מכירים, אוהבים וקיבלו מהן רושם חיובי. זכרו שבסופו של דבר, לקוחות כן מצפים ליחס אישי, ולבניית מערכת אמון מסוימת ולעדכונים מעניינים. אז נכון, אין צורך להציף את הלקוח בפרסומות שיווקיות כל הזמן (זה לא נקרא לבנות איתם מערכת אמון…), אלא לשלוח להם מאמרים מעניינים, לשדרג את האתר בתוכן שיוכל לעניין אותם וכד’.
לקוחות שאוהבים אתכם, או שיחפשו את המוצרים שלכם ברשת יגיעו אליכם פעמים רבות, אם לא ברוב הפעמים, דרך המובייל. אנו יוצאים מנקודת ההנחה שהאתר שלכם כבר ידידותי ברמה כזו או אחרת למובייל, אולם רק רצינו להדגיש שיש צורך בשימת דגש מיוחד על הנושא מכיוון שכל חיסרון בהתאמת האתר למובייל יכול לגרור פחות טראפיק ולכן גם פחות רכישות. שימו לב במיוחד לתמונות המוצרים, לנוחות המשתמש למקום בו ממוקם כל דבר בדפים עצמם.
לסיכום, חשוב להדגיש שקיימים דברים נוספים וחשובים שיש לשים אליהם לב באתר, חנות. למעשה, הדבר תלוי במידה רבה בסוג האתר שיש לכם. לכן, העצה הכי טובה שניתן לכם היא ללכת להיוועצות בחברת בניית אתרים ובחברת קידום אתרים בעלת ניסיון עם אתרי חנות דווקא מהסוג או מהנישה שלכם.