לאחרונה, יצא לנו לכתוב כמה וכמה מאמרים שעסקו מכיוונים שונים בקשיים שיכולים לאפיין אתרים גדולים לעומת קטנים בכל הקשור לקידום ודרוג בגוגל. לכן, החלטנו לאסוף כמה מן התובנות העיקריות ולעסוק ספציפית בשאלה: מדוע עדיף לקדם דווקא אתרים קטנים לעומת גדולים?
1. פוטנציאל נמוך יותר לטעויות: אתר קטן מכיל בסופו של דבר גם מעט יותר דפים, תוכן, אפשרויות בחירה וכדומה. לכן, אתר כזה מטבע הדברים נמצא בסיכון פחות יותר לטעויות טכניות ובנוסף, קל יותר לחפש אותן ולעלות עליהן באתר כזה.
2. היררכיה פחות “כבדה”: מכירים את האתרים האלה עם מיליון אפשרויות ניווט בתוכם? אז זכרו שאתרים קטנים מכילים פחות אפשרויות ניווט, אם בכלל, ולכן מקלים על גוגל לסרוק אותם עבור הגולשים.
3. חוסר עודף בתוכן ומידע לא רלוונטי: עודף תוכן לא רלוונטי באתר הוא אף פעם לא דבר טוב. מעבר לחוסר הרלוונטיות עבור הגולשים, עודף תוכן יכול להביא לשתי התופעות השליליות שהזכרנו לעיל, כלומר: טעויות טכניות למיניהן וקושי בסריקה עבר גוגל. באתר קטן, סביר להניח שלא יתקיים עודף בתוכן, בייחוד באתרים החדשים שבהם.
העובדה שאתר גדול או קטן לא הופכת אותו אוטומטית למוצלח או לא מוצלח. מעבר לכך, אתרים גדולים עדיין ממשיכים לשלוט בתחומים רבים ויש לכך סיבה. אז למרות שקידום אתרים גדולים עלול להיות מסורבל יותר, עדיין עם הפעלת הצוות הנכון ויד על הדופק ניתן בהחלט לדאוג (פי שניתן לראות בקלות מהרשת) שהוא יגיע ויישאר בראש התוצאות.
אם עדיין לא הקמתם אתר לעסק ואתם מעוניינים באחד, המאמר הזה רלוונטי במיוחד עבורכם. בשורה התחתונה, קיימם פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על ההחלטה האם להקים אתר קטן או גדול. ככלי הברזל הם: התחשבות בלקוחות, כלומר במה שהם ירצו לראות וברושם שתרצו להעביר להם. אתר קטן יכול להיראות מאוד לא מרשים מחד, אך יכול גם להעניק תחושה של חברת בוטיק יוקרתית בעזרת קידום אתרים ובנייה נכונים. מעבר לכך, יש להתחשב בתחרותיות של השוק עצמו, כלומר במתחרים ובאסטרטגיות שהם נוקטים כדי להתקדם. לבסוף, חשוב לזכור שתמיד ניתן להתחיל עם אתר קטן ולראות כיצד הוא מתקדם, הרי הרבה דברים יכולים להשתנות במהלך הזמן.
לסיכום, מקווים שהצלחנו להבהיר את היתרון המסוים שיש לאתרים קטנים על פני גדולים, אך חשוב לזכור שלאתרים גדולים קיימים יתרונות רבים ונוספים משלהם, כגון נוכחות ברשת, התפרסות על תחומי תוכן רבים יותר, נראות מרשימה וכו’. לכן, אין מנוס ממחשבה מעמיקה ושקילת האופציות הקידומיות העומדות בפניכם, בין אם אתם אתר גדול או קטן.