קידום אתרים הוא פרויקט שדורש מגוון רחב של פעולות וטקטיקות. חלקן מבוצעות באתר עצמו (כמו אופטימיזציה למבנה האתר, מהירות טעינה, קוד נקי, חוויית משתמש וכו’) וחלקן קשורות למהלכים ברחבי הרשת (דוגמת לינקים, הפניות, רשתות חברתיות ועוד). מעל לכל אלה, תוכן איכותי ברמה גבוהה הוא מפתח שעובר כחוט השני בכל אסטרטגיה של קידום אתרים בגוגל. בין אם מדובר על טקסטים באתר ובין אם על תכנים שמיועדים למקורות חיצוניים.
תוכן איכותי – פקטור מרכזי בקידום אתרים
על מנת להבין את החשיבות הגדולה של תוכן איכותי לקידום אתרים צריך להכיר בכך שגוגל עושה מאמצים אדירים לפיתוח אלגוריתם שמסוגל להבחין בין טקסטים איכותיים לתכנים ברמה נמוכה. גוגל, שמהווה שער כניסה לרשת עבור מיליארדי גולשים ברחבי תבל (ו-5 מיליון גולשים בישראל), הפנימה היטב שהצלחתה תלויה ברלוונטיות של עמודי התוצאות. אם גולש מחפש מידע מסוים בגוגל והוא נוחת בעמוד לא מתאים הוא מאבד את האמון במנוע החיפוש ומתחיל לפקפק ביכולת של גוגל לסייע לו. היות שזוהי הסיטואציה שממנה חוששים בגוגל יותר מכל (בעיקר משום שהגולשים “עלולים” לפנות לאפיקים אחרים כמו פייסבוק), כל עדכוני האלגוריתם האחרונים של ענקית התוכנה האמריקאית עוסקים בניטור תוכן איכותי.
אחת הדוגמאות הבולטות לשינוי בתפיסת התוכן מצד גוגל היא הירידה במשקלו של פרמטר צפיפות ביטויי מפתח. עד לפני שנים ספורות בלבד הגישה הייתה שיש “לדחוף” כמה שיותר ביטויי מפתח בטקסט לטובת מנועי החיפוש. כפועל יוצא מכך הרשת הוצפה בעמודי תוכן לא טבעיים ולא מקצועיים.
ולא שכחנו – התוכן הזה צריך להיות נגיש לכולם ובכל הפלטפורמות
כיום, לאור התפתחות האלגוריתם של גוגל, האלמנטים שהופכים אתר אינטרנט למקודם הם תוכן איכותי ורלוונטי לגולש. תוכן שמספק ערך מוסף ומענה אמיתי. חשוב להדגיש כי מחקר מילות מפתח הוא עדיין שלב בעל משמעות אדירה בקידום אך הפרדיגמה השולטת בכיפה היא לייצר תכנים מעולים. תכנים שמן הסתם יכללו גם את ביטויי החיפוש של התחום באופן טבעי.
אתר אינטרנט שלא משקיע בתוכן איכותי עלול לאכזב את הגולשים שמגיעים אליו ולגרום להם לצאת ממנו מיד עם כניסתם. כאשר מנועי החיפוש מזהים שאתר מסוים סובל מאחוזי נטישה (Bounce Rate) גבוהים מדובר באיתות עבורם שהתוכן בו איננו רלוונטי. כן, ניחשתם נכון, האתר עלול להתדרדר בעמודי התוצאות. מנגד, אם הגולשים מבלים זמן רב באתר תוך כדי שהם עוברים בין עמודיו השונים, גוגל מבינה שלפניה אתר אינטרנט איכותי. הדירוג בעמודי התוצאות יהיה בהתאם.
סוגיה חשובה נוספת שיש להבין לגבי תוכן וקידום אתרים היא הקשר ליחס המרות. יחס המרות הוא מושג מקצועי שמתחקה אחר היחס בין מספר הגולשים שפנו לעסק דרך האתר לבין מספר הגולשים שנכנסו לאתר. לדוגמה, אם לאתר אינטרנט נכנסים 4,000 גולשים בחודש, והעסק מקבל מהאתר 400 פניות, יחס ההמרות הוא 10%. אין ספור מחקרים שבדקו את הנושא מצאו קשר ישיר (ומובן) בין יחס המרות לרמת התוכן. כלומר, קידום אתרים ללא תוכן איכותי הוא כמו “גז על ניוטרל”.
רוצים לקבל את החבילה המלאה עבור קידום אתרים בגוגל לטובת העסק שלכם? אתם יודעים למי לפנות. פשוט צרו איתנו קשר וקבלו ניתוח של האתר, פגישה מקיפה והזדמנויות לצמוח.