חוויית משתמש (UX) היא ההבדל שבין אתר טוב לאתר מצוין. מדובר במושג מקצועי שמקפל מאחוריו מתודולוגיה לפיה הגולשים צריכים לקבל באתר “חוויה נכונה”. כן, ממש כך. חוויה שגם תאפשר להם להתנהל באתר בקלות, גם תגרום להם להישאר ולעבור בין העמודים השונים, וגם (כמובן) להשאיר פנייה או לבצע המרה כמו רכישת מוצר און-ליין. בדיוק משום כך אנחנו מגישים לכם כעת 6 טיפים מנצחים לשיפור חוויית משתמש. לגזור ולשמור.
עיצוב נקי
עיצוב הוא חלק חשוב מאד בחוויית משתמש ועל כן יש להשקיע בו מחשבה יתרה. חשוב להדגיש כי המשמעות של העיצוב איננה להציף את האתר באלמנטים ותכנים. המגמה השולטת כיום בכיפה לגבי עיצוב אתרים היא קווים נקיים ותפיסה של Less is More. השטחים ה”לבנים” באתר הם לא נדל”ן מבוזבז אלא מספקים מראה נקי ומדויק. זאת תוך כדי שהם מכווינים את הגולשים למקומות הנכונים והרצויים.
מהירות טעינה
רשת האינטרנט היא מדיום תקשורתי שהלקוחות שלו (הגולשים) הם קצרי סבלנות. אתרי אינטרנט שמתעכבים בזמן הטעינה מאבדים אין ספור גולשים רלבנטיים. בעוד שבמחשב הנייח הגולשים מוכנים להמתין כמה שניות לאתר, בגלישה סלולרית הסבלנות נגמרת הרבה יותר מהר. חוויית משתמש נכונה שמה דגש על טעינה מהירה. הדברים נכונים לא רק לגבי עמוד הבית אלא גם לגבי עמודי התוכן הפנימיים. די בעיכוב הקל ביותר בכדי להבריח גולש.
חוויית משתמש טובה תסייע גם לקידום.
הנעה לפעולה
זמן שהייה איכותי באתר אינטרנט נע סביב 1-3 דקות (תלוי בתחום ובגולש). זהו פרק זמן קצר וקריטי שבו צריך לשדר מקצועיות, לספק ערך, להעניק רלבנטיות ולהניע לפעולה. הנעה לפעולה חייבת ללוות את הגולש בכל צעדיו באתר. יצירת חוויית משתמש נכונה דואגת לכך שמסרים של הנעה לפעולה יופיעו בצורה כזו או אחרת בכל מקום באתר כמו טפסים ליצירת קשר, תוכן שיווקי, תמונות, כפתורים, פופ-אפים, צ’אטים ווירטואליים, לחצני התקשרות בסלולר, כפתורים לשליחת מייל ועוד.
בכל אתר אינטרנט יש קישורים פנימיים שמובילים את הגולשים בעמודי התוכן. חשוב מאד שהקישורים שאתם מטמיעים באתר (ולא מדובר רק על קישורי טקסט אלא על כל מקום לחיץ) יהיו מדויקים, נכונים, ברורים ובולטים. גולשים שלוחצים על קישור ומגיעים למקום אחר מהתכנון מתחילים לאבד סבלנות ועניין. מכאן הדרך שלהם החוצה מהאתר קצרה מאד. מנגד, מערך קישורים מדויק ואיכותי גורם לגולש לשקוע באתר ולהיחשף לעוד ועוד מידע. חשיפה שעשויה להוביל אותו לפנות ולהפוך ללקוח. וכמובן, מערך קישורים פנימיים איכותיים מסייע לעבודת קידום אתרים.
טיפוגרפיה
אלמנטים טיפוגרפיים הופכים אתר אינטרנט לוויזואלי ונעים למראה. לדוגמה, שימוש בבולטים (נקודות, 1-2-3, א-ב-ג), אייקונים, תמונות, טבלאות, גרפים וכו’. ככל שעמודי התוכן באתר יהיו עשירים יותר מבחינה טופוגרפית, כך המסרים של העסק יעברו בקלות ובנועם. חוויית משתמש מתכתבת עם העובדה שגולשים מעריכים אתרי אינטרנט מושקעים מבחינה טיפוגרפית.
חוויית משתמש. יש חשיבות לבחירת התמונות ועיצוב ההיררכיה באתר תמונה שווה אלף מילים וסרטון שווה אלף תמונות. גם כשאתם מתכננים חוויית משתמש באתר עליכם לזכור לשלב תכנים וויזואליים כמו תמונות, גלריות וסרטונים. עם זאת חשוב לא להציף את האתר בתמונות ולזכור שגם המלל הטקסטואלי הוא בעל ערך רב. יש לבחור בקפידה תמונות וסרטונים שיעבירו את המסרים השיווקיים הנכונים. אתם מוזמנים לקרוא כאן בבלוג שלנו על טיפים לבחירת תמונות לאתר.
היררכיה ברורה
אחד האתגרים הגדולים ביותר בעת בניית אתר אינטרנט הוא החלטה על מפת האתר. היכן למקם את העמודים השונים, מה חשוב להדגיש, על מה אפשר לוותר, איך להרכיב את הקטגוריות, היכן למקם עמודים שמטרתם להניע לפעולה ואיך להפריד ביניהם לבין התוכן המקצועי וכדומה. בכל הנוגע ליצירת חוויית משתמש, ההיררכיה של האתר היא קריטית. חוויית משתמש נכונה מאפשרת לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות, בקלות וללא עיכובים בדרך. יש מומחים שטוענים שחוויית משתמש מקצועית מובילה את הגולש אל היעד בתוך 3 קליקים לכל היותר. אמנם לא מדובר בתורה למשה מגוגל אבל העיקרון ברור. ככל שהגולש יגיע מהר יותר ליעדו, כך הוא “יבזבז” יותר זמן במקום הרלבנטי והסיכויים שלו להפוך ללקוח גדלים בהתאמה.
רוצים לשפר את חוויית המשתמש באתר? מעוניינים לבנות אתר ורוצים לספק חוויית משתמש מושלמת? המומחים של סלקטד מחכים לפנייה שלכם בכדי לצאת לדרך.