86% מבתי העסק שקהל היעד שלהם הוא עסקים אחרים (B2B), ו-77% מהעסקים הפונים ללקוחות פרטיים (B2C), מעידים כי הם משתמשים בקידום אתרים מבוסס תוכן איכותי. נתון אשר מביא לידי ביטוי באופן חד משמעי את המקום המרכזי והחשוב שתוכן (בעל ערך מוסף) תופס כיום בעולם השיווק והקידום באינטרנט.
בלוג מייצר עמודים – עמודים מייצרים תנועה – תנועה מייצרת לידים
אחת האסטרטגיות לשיפור אתר אינטרנט מבחינת קידום אורגני בגוגל היא שימוש נכון בבלוג מקצועי עם תכנים מעוררי עניין (כמו הבלוג שלנו בסלקטד, למשל).
רוצים דוגמה? ובכן, ידוע שהיקף עמודי התוכן האיכותיים באתר משפיע באופן ישיר על הנוכחות בגוגל. אתר אינטרנט עם 400 תכנים איכותיים ומקוריים יהיה בעל סיכוי גבוה יותר להשפיע על גוגל מאתר עם 10 תכנים בלבד. מחקרים מראים שלחברות עם אתר אינטרנט שכולל גם בלוג אקטיבי, בהשוואה לאלו שאינן מתחזקות בלוג, יש 434% יותר דפים מאונדקסים בגוגל.
כלומר, מידת החשיפה לקהל הגולשים ואפשרות ההתקשרות עמן גבוהות פי כמה מאתרי אינטרנט שלא דואגים לייצר בלוג אמיתי.
כמה עמודים יש באתר שלכם? ככל הנראה התשובה לא תהיה אלפים ואפילו לא מאות. מעבר לכך, מרבית הסיכויים שהדפים באתר אינם מתעדכנים כמעט כלל. המוצרים והשירותים שאתם מציעים לא משתנים במידה ניכרת ובאופן טבעי גם בעמוד ה’אודות’ לא יהיה הרבה מה לשנות. יצירת בלוג נותנת מענה בדיוק לבעיה הזו.
בכל פעם שאתם מעלים פוסט לבלוג באתר אתם יוצרים דף נוסף שנכנס לאינדקס בגוגל. מהלך שמתורגם להזדמנות להופיע במנוע החיפוש ולמשוך תנועה באופן אורגני. בנוסף, עדכון והעלאת פוסטים בבלוג משמשים כרמז עבור מנועי חיפוש לכך שהאתר פעיל ושעליהם לסרוק אותו באופן תדיר כדי לראות האם יש בו תוכן חדש להצפה.
שימוש נכון בבלוג מסייע לגולשים גם לגלות אתכם דרך רשתות חברתיות. בכל פעם שאתם כותבים פוסט אתם יוצרים תוכן שאנשים יכולים לשתף. השיתופים עוזרים לעסק להיחשף לקהלים חדשים שייתכן שלא מכירים אתכם עדיין. הבלוג מסייע לשמירה על נוכחות במדיה החברתית ויכול לשמש כמאגר תוכן עבור דפי העסק שלכם ברשתות השונות. באמצעות התוכן בבלוג ודרך הערוצים האינטרנטיים השונים תוכלו לחזק את רוחב היריעה במדיות הללו ולמשוך מבקרים.
רצוי לשלב בטקסטים השונים של הבלוג עקרונות מקידום אתרים. לדוגמה, השתמשו במילות מפתח ובפרט בביטויי זנב ארוך, שלבו קישורים פנימיים בין קטעי הבלוג השונים, עודדו תגובות של קוראים, השתתפות פעילה שלהם ועוד.
לסיכום,
תחזוקת בלוג עם תוכן איכותי ורלוונטי עבור הגולשים היא בעלת יתרונות רבים. הבלוג עוזר לכם להרחיב את כמות העמודים באתר שעוברים אינדוקס, מרמז לגוגל שהאתר אקטיבי, מעלה את הדירוג ויכול להגיע לקהלים חדשים דרך שיתוף ברשתות חברתיות. זכרו לשלב בפוסטים השונים עקרונות מקידום אתרים כמו ביטוי זנב ארוך, קישורים פנימיים וכו’.
רוצים להקים בלוג באתר? לשדרג את התכנים ולאותת לגוגל שאתם קיימים ובגדול? המומחים של סלקטד שיווק אינטרנטי כבר לא יכולים לחכות שתתקשרו אליהם. קדימה, בואו נדבר.