שימוש יתר במילות קידום היה נפוץ מאוד בעיקר בעבר, כחלק משלל שיטות קידום פסולות (שלצערנו ממשיכות להופיע בשיעורים נמוכים יותר גם כיום). ההיגיון היה פשוט – שימוש בכמה שיותר מילות מפתח יביא בהכרח לעלייה בפופולאריות של האתר בעיני גוגל. לכן, מילות המפתח הופיעו בכל מקום: בכותרת, בתגיות המטה (שנועדו בכלל לספר בקצרה על התוכן בעמוד) ובעיקר בתוכן באופן מוגזם כאמור. בשלב כלשהו, גוגל הבינה שמדובר בשיטת קידום ריקה מתוכן (תרתי משמע) ולמעשה, דף פופולארי בזכות מילות קידום בלבד לא מהווה תוצאה איכותית עבור השאילתות של הגולשים.
כפי שאתם וודאי יודעים, גוגל ממש לא החליפה את קונספט מילות המפתח ולכן עדיין יש דבר כזה “קידום אורגני”. למרות זאת, האלגוריתמים השונים של גוגל השתדרגו והתפתחו עם השנים ולכן גם למדו לזהות שימושי יתר למיניהם במילות קידום. אף אחד לא יודע ממש כיצד הם עובדים בדיוק, אבל ניתן להעריך כמה מעקרונות הבסיס עליהם הם ככל הנראה עובדים:
1. לא נראה טוב- שימוש מופרז במילות מפתח לרוב לא ייראה כל כך טוב על העמוד, בלשון המעטה. כשתוכן ממוצע הוא בערך 300-400 מ’, שימוש מוגזם מאוד בולט (אתם מזומנים לנסות בעצמכם).
2. תוכן לא איכותי מבריח גולשים- בסופו של דבר, אם התוכן שלכם לא איכותי, סביר להניח שהגולשים יבינו את זה נורא מהר. גוגל בוודאות בודק זמן שהות באתר ופופולאריות של דפים ולכן, אתר שנמצא בראש תוצאות החיפוש רק בזכות מילות קידום לא יישאר שם לאורך זמן.
3. שימוש במילות מפתח בכותרת- הניסיון הוכיח ששילוב של מילות מפתח ובייחוד ביטויי מפתח בכותרת גם הוא לא תמיד מוצלח. קיימים עדיין מאמרים שמשתמשים באסטרטגיה הזו, אך לרוב אותם מאמרים לא יופיעו בעמודים המרכזיים באתר ויש לכך סיבה.
4. חוסר מיקוד- שימוש במילות מפתח מרובות יכול למעשה להראות למנוע החיפוש כי התוכן שלך לא רלוונטי לשאילתא.
לאור העובדה ששימוש במילות מפתח עדיין חיוני לתחום הקידום האורגני, עדיין כל בעל אתר ומקדם מוכרח להשתמש באסטרטגיה הזו כדי להעלות את פופולאריות האתר. כיצד עושים זאת? קודם כל, משלבים את מילות המפתח בחכמה ובטוב טעם. מומלץ בעיקר, להתמקד במילות מפתח מעטות יחסית, אך איכותיות וכאלה שיתאימו לקהל היעד שלכם. שנית, חשוב להימנע משימוש מוגזם בתיאור הדף, בכותרת וכד’. שימוש כזה עשוי להראות לגוגל ולגולשים שלא מדובר ביותר מתוכן לא רלוונטי. עצתנו הכמעט אחרונה היא למעט בשימוש בביטוים או במילים עם שגיאות, על אף החיפוש הגבוה שלהן. ולגבי התוכן עצמו – המשיכו להקפיד ולייצר תוכן רלוונטי, איכותי בעל ערך מוסף לגולש.