מדיה חברתית היא כינוי כולל לאתרי אינטרנט ויישומים אשר מבוססים על קהילה, אינטראקציה, שיתוף תוכן ושיתוף פעולה בין משתתפים. במקורן, הרשתות החברתיות התמקדו בשמירת קשרים ודינמיקה עם חברים, אך כיום, עם התגברות הפופולריות שלהן, הרשתות משמשות לטובה גם עסקים וארגונים. נכון לעכשיו, כמעט לכל חברה יש דפי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים פעילים.
ניתן את הדוגמא של עסק פיזי. כפי שיש חנות פיזית שאדם מסוים מנהל אותה, כך ישנו דף עסקי שפרופילים (אנשים) יכולים לנהל אותו.