שיווקיות: לא רק לכותבי תוכן
אנו רגילים מאוד לחשוב על הכתיבה השיווקית כתחום אשר שייך אך ורק לכותבי תוכן, אולם אל תשכחו כי גם אם אתם מנהלים קמפיין PPC בעצמכם, תוכלו להשתמש בעקרונות כתיבה שיווקית על מנת לקדם את המודעה. עקרונות הזהב הן פחות או יותר כאלה: ספרו ללקוח מה תוכלו להציע לו או איך תוכלו לפתור לו את הבעיה, השחילו הנעות לפעולה אולם בזהירות, ועשו טובה לאנושות והימנעו מקלישאות מיותרות. תתפלאו לראות כמה טוב זה עובד
שגיאות כתיב – כל כותב או אדם שעוסק בקידום אתרים מכיר את הביטויים הללו, אשר שגויים ככל שיהיו, עדיין מהוות מילות מפתח מרכזיות מבחינת חיפוש גולשים. דבר החשוב לדעת לגביהן הוא שלעיתים, עשויה להיות להן משמעות נוספת, כפי שהן או בשינוי קל. במידה ותבחרו להשתמש בביטויים כאלה, ייתכן ותפנו לקהל לקוחות רב מדי, אשר לא בהכרח קשור למוצר שאתם מחפשים.
עניין נוסף – אל תזלזלו במילות שלילה. זכרו כי בכל קמפיין PPCתפקיד מילות השלילה הינו גם להגן על המודעות שלכם מפני הקלקות לא רצויות. לכן, ערכו מחקר כמו שצריך וגלו אילו מילות שלילה באמת לא משרתות אתכם, גם אם במבט ראשון הן נראות כאילו הן מביאות לכם לידים, או שהן מביאות לכם לידים, אבל לא כאלה המובילים לפנייה / קנייה וכו’.
לא לקפוץ על “טרגוט לקוחות” מדויק מדי
שלא תבינו לא נכון, טרגוט לקוחות יכול להיות כלי נהדר, אולם כמו בכל כלי, צריך להשתמש בו בחכמה. טעות נפוצה של עסקים היא כיוונון לאוכלוסייה מצומצמת מדי, על פי הערכות שונות ומשונות. קיימים למשל עסקים, אשר יודעים כי הם מכוונים את המודעות שלהם לאנשים בני 25 + מאזור מסוים, אולם ניתן לכוון את המודעה גם לאמא / לאבא שלהם, אשר אולי יראו את המודעה ויכוונו אותם אליה, וכן הלאה.
קידום ממומן, לעומת קידום אורגני, מאפשר לכם להתרכז בשיווקיות, יותר מאשר ב”מילות מפתח”. נצלו זאת, ותבנו בהתאם את הדף אליו מגיע הלקוח (במילים אחרות, דף שיווקי נכון ויעיל הוא איננו בהכרח כזה אשר מפוצץ במילות חיפוש עדכניות. אם כבר דיברנו על דפי נחיתה, דאגו כי המודעה שלכם תפנה את הלקוח לדף המתאים לו על פי השירות שחיפש. מי מאתנו לא מכיר את המודעות האלה, אשר נראו בתחילה מאוד מבטיחות, אולם הובילו אותנו בסוף לאתר בו היינו צריכים לבצע חיפוש מייגע נוסף. על כן, מנעו זאת מן הלקוח מראש.