איך מתארים קישורים גרועים? איך גוגל מגדירה קישורים גרועים? ממה צריך להימנע? בואו נעשה סדר בנושא הקישורים אחת ולתמיד.
בניית מערך קישורים נכנסים לאתר היא טכניקה חשובה לקידום אורגני וכיום הדגש הוא על קישורים איכותיים. כמעט כל העדכונים האחרונים של גוגל (ובפרט עדכון פינגווין המפורסם) מתמקדים בצורה כזו או אחרת בניטור “קישורים גרועים”. אז אם יש לכם קישורים גרועים שמגיעים לאתר סביר להניח שגוגל תעלה על זה והנזק עלול להיות גדול מהתועלת. אמנם קישורים גרועים יכולים להניב תוצאות בטווח הקצר אך בטווח הארוך השלכותיהם עלולות להיות הרסניות.
איך גוגל מגדירה קישורים גרועים?
חושדים שנעשו קישורים גרועים באתר שלכם? פנו אלינו
כמו בעיה רפואית השלב הראשון לטיפול בקישורים גרועים מתחיל באבחון. חשוב לאתר את הקישורים הבעייתיים ולהפריד אותם מהקישורים הטובים. לפעמים קל לעשות זאת ולפעמים המלאכה דורשת יד מקצועית וכלים אנליטיים מתוחכמים. כך או כך הנה כמה דוגמאות שכיחות לקישורים שיכולים להיות מוגדרים על ידי גוגל בתור קישורים “גרועים”:
- קישורים שיוצאים מאתרי לוויין לקידום אתרים בלבד – אתרים לקידום אתרים הם אתרים חסרי ערך שהוקמו אך ורק לטובת יצירת קישורים יוצאים. בדרך כלל האתרים האלה מאופיינים באין ספור קישורים שיוצאים מתוך מאמרים באיכות תוכן נמוכה. לעתים קיים קשר רופף בלבד בין התכנים באתר המדומה לבין האתרים שאליו הוא מקשר.
- קישורים מתוך תגובות וטוקבקים – קישורים שמגיעים מתוך תגובות או טוקבקים יכולים בהחלט להיות מזוהים בתור קישורים גרועים. אמנם לא כל קישור מתגובה או פורום הוא בהכרח קישור רע אך יש לבחון את הסיטואציה והאם היא אותנטית. עשרות קישורים מטוקבקים שמבוססים על אותו התוכן בשינויים קלים בלבד כך שברור שמדובר בעבודה “מלאכותית” עלולים להדליק לגוגל נורה אדומה.
- אופטימיזציה מוגזמת לקישורים – מקדמי אתרים שעובדים לא נכון מוציאים את כל הקישורים הנכנסים לאתר מאותן מילות מפתח ומאותם ביטויים ספציפיים. אם לאתר יש עשרות קישורים שמגיעים בדיוק באותה הצורה האלגוריתם של גוגל יזהה כאן פעילות “חשודה”. קישורים צריכים להיות טבעיים ולהתבסס על מילים שונות. אפילו אם הקישור הוא על בסיס “קראו כאן”, “הנה אתר שמדבר על זה”, “הנה עסק שמציע את השירות הזה” וכמובן ווריאציות שונות של ביטויי החיפוש.
- קישורים שמגיעים מתכנים גרועים – תוכן איכותי הוא המפתח החשוב ביותר לגבי קידום אתרים. הדברים בולטים עוד יותר ככל שהאלגוריתם של גוגל מתקדם וככל שמוטעמים בו עדכונים נוספים שעוסקים בתוכן (ראו לדוגמה עדכון פנדה על שלל גרסאותיו). קישורים שמבוססים על תוכן גרוע או משוכפל הם קישורים שיש להימנע מהם.
- קישורים מאתרים בארצות רחוקות – יש לכם אתר בעברית שמתמקד בקהל הישראלי ובכל זאת “השגתם” קישורים שמגיעים מצ’ילה, רוסיה, הודו או קירגיסטן? סביר להניח שלא מדובר בקישורים אמיתיים וגוגל מבינה את זה.רוצים לדעת אם יש לכם קישורים גרועים שמגיעים לאתר שלכם? שואפים לכבוש את הפסגה של עמודי התוצאות? צרו עמנו קשר ונראה איך נוכל להתקדם בצורה נקייה ומהירה.