פתיחת פרופיל עסקי
השלב הראשון בקידום עסקים באינסטגרם הוא כמובן הפיכת הפרופיל לעסקי. אם כבר יש לכם פרופיל קיים, פשוט המירו אותו לפרופיל עסקי (דרך ההגדרות, עריכת פרופיל וכו’). לאחר מכן, בססו את הפרופיל העסקי שלכם בעזרת אודות קצר וקולע, לוגו של העסק וקישור לאתר שלכם, אם קיים. אל תשכחו לקשר את העמוד לפייסבוק שלכם.
ברשותכם, נניח בצד את הקידום הממומן ונציע דרכים לביסוס העסק באינסטגרם, כולל גיבוש קהל עוקבים קבוע וחשיפה ללקוחות חדשים. אז הדבר השני שעליכם לעשות הוא להשקיע בעמוד מושך, קליל, כיפי ושיווקי. לפני שנציע לכם דרכים מעשיות לעשות את זה, חשוב לזכור שהצלחת פרופיל האינסטגרם העסקי שלכם יצליח רק לאחר השקעה רבה מצדכם, אז קחו זאת בחשבון. עכשיו, נעבור כאמור לאסטרטגיות פעולה:
תמונות כל מי שמכיר את האינסטגרם יודע שהתמונות הן המפתח להצלחה. נכון שיש גם מלל שניתן להוסיף, אולם אנשים בסופו של דבר יכנסו לעמוד שלכם כי אתם מציגים תמונותסרטונים מעניינים ורלוונטיים. לעסקים, קיימות דרכים רבות לעשות זאת. ראשית, היינו מציעים לכם לבחור קונספט שיווקי, כלומר איזהו מסר או רעיון שתרצו להעביר לקהל הלקוחות שלכם. עסק קטן למשל, שרוצה לשווק את עצמו כחברה אמינה, צעירה וטרנדית, יעלה תמונות שונות מהווי העסק למשל בו נראית סביבת העבודה הצעירה, מסיבות צוות שונות ופרסום על הצלחות העסק.
חשוב מאוד לגוון בתמונות או בסרטונים ולא להעלות תמונות שעוסקות אך ורק בעסק שלכם. אפשר לנצל טרנדים עכשוויים, כגון פרסום תמיכה בנטע בארוויזיון, איחולי חג שמח למיניהם ועוד. כמובן, שתצטרכו למצוא דרך לעשות זאת באופן יצירתי כדי לבלוט מעל שאר המתחרים שלכם.
עוקבים כדי להצליח להתקדם באמת באינסטגרם, תצטרכו למצוא דרכים להגיע לקהל חדש ועדכני (כמו בכל תחום קידומי אחר). אם כבר יש לכם קהל לקוחות פחות או יותר יציב בפייסבוק, הצעד הראשון יהיה להודיע להם על קיום עמוד האינסטגרם שלכם. שלחו להם הודעות מעניינות והקפידו לפרסם פרסומים עדכניים באינסטגרם. בנוסף, זוכרים שאמרנו שתצטרכו לעבוד קשה? אז מעבר לתחזוק הפרופיל, תצטרכו גם לחפש בעצמכם עוקבים באופן אקטיבי. תיאורטית, אפשר לעשות את זה לבד, אולם אם עד כה לא פניתן לחברה מקצועית, זה בדיוק הזמן. שימו לב רק, שאתם פונים לחברה אמינה שתשיג לכם עוקבים אמתיים ולא חלילה, תקנה כאלה.
הקפידו לפרסם פרסומים ייחודיים באינסטגרם. במילים אחרות, רצוי מאוד שהפרסום שלכם בפייסבוק או באתר לא יהיה זהה לפרסום באינסטגרם כי אחרת, פשוט לא יהיה לו תכלית, חשוב לשמור על חשבון אינסטגרם מעודכן, במידה ואין לכם זמן, עדיף שחברת סלקטד חברת שיווק לעסקים תנהל לכם את החשבון ותעדכן אותו באופן קבוע.
השתמשו בחוש ההומור שלכם בפרסומים. זכרו שאנשים מגיבים טוב מאוד למסרים קומיים, כשהם בטעם טוב כמובן.
במידה ואתם מעוניים לדעת, איך עושים פרסום ממומן באינסטגרם: לחץ כאן.