מרבית מקדמי האתרים מניחים שקידום מסתכם ברובו בלינקים נכנסים (קישורים חיצוניים). אמנם יש בכך לא מעט, בייחוד בתחומי שוק תחרותיים במיוחד, אך משימת הקידום תהיה מורכבת במיוחד בלי עבודת Onsite מהודקת ותשתית ראויה. ישנן שלל אפשרויות לשפר את המראה ויכולת החשיפה של אתר, גם בלי שימוש בקישורים. הנה כמה אופציות נבחרות תחת הנושא של קידום אתר ללא קישורים:
פתיחה של רשומה לוקאלית בגוגל היא טכניקה קלה שמשמעותה הקמת כרטיס עסק מקומי הנקרא “גוגל לעסק שלי“. תחת הכרטיס הזינו את פרטי העסק כמו שעות וימי פתיחה, טלפונים, כתובת, תמונות, חוות דעת וכן הלאה. לאחר פתיחת הרשומה ואימותה, כאשר גולשים שמיקומם קרוב אליכם יחפשו בגוגל מוצרים או שירותים שאתם מציעים, תעלה הסבירות שתוצגו בתוצאות המקומיות הבולטות.
כדאי לציין שעל אף שאין תלות בין קישורים נכנסים להופעה בתוצאות הלוקאליות, רצוי שפרטי בית העסק שלכם ימצאו באינטרנט במספר ספריות ארציות או מקומיות באופן זהה למידע שהזנתם ברשומות. לאחרונה גם הושקה אפשרות של הוספת פוסטים בכרטיס העגסק שלכם, כך תוכלו לתת מבצעים ייעודיים לגולשים שמחפשים את שם המותג שלכם על בסיס קבוע ותנסו ליצור אצלם הנעה נוספת לפעולה.
Sitelinks
אלו הם הלינקים לדפים הפנימיים שמופיעים תחת שם העסק בתוצאות החיפוש המובילות, אשר מכוונים את הגולשים לחלקים העיקריים באתר. כך גדל נפח הנוכחות של עסקים אלו בתוצאות וכך מתגבר הסיכוי שהגולשים יבקרו בהם. לאחרונה שינתה גוגל את התצוגה שלהם וכיום הם מופיעים במובייל בפורמט של קרוסלה שאפשר להזיז במעבר אצבע.
לרוב הלינקים נבנים באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם שמחליט מהם העמודים החשובים ביותר לגולש, אך ביכולתכם לקבוע שדפים ספציפיים לא יימנו על ה-Sitelinks וכך להותיר מקום לחלקים אחרים באתר. בינתיים לא קיימת אפשרות לבחור אלו עמודים ייכנסו ל-Sitelinks בתוצאות אורגניות, אלא רק במודעות הממומנות במסגרת ה-ADWORDS.
התאמה לסלולר
הגלישה במובייל מהווה יותר ממחצית נתוני הגלישה בישראל ולאור זאת ישנה חשיבות מרבית להתאמה של האתר לסלולר ועל אחת כמה וכמה יצירה של חווית גלישה מוצלחת. גוגל, שמעודדת ומתגמלת ידידותיות למשתמש, מקנה יתרון בגרסה הסלולארית של מנוע החיפוש לאתרים שעברו אופטימיזציה למובייל. מגמה זו ככל הנראה תתעצם בשנים הקרובות משום שהשימוש ברשת באמצעות מכשירים ניידים רק הולך ומתרחב.
נתונים מובנים
מדובר במידע שמסביר למנועי החיפוש למה מתכוון טקסט או אלמנט מסוים באחד העמודים שלכם. בתוצאות החיפוש יופיע המידע בסימון המוסכם לסוגו. כך למשל, בסקירות של מכשירים חשמליים, נוכל לראות דירוגי גולשים בכוכבים בתוצאות החיפוש. רצוי לעשות שימוש בסכמות ובכלים אלה כדי למשוך את תשומת לב הגולש וגם על מנת להתבלט מעל יתר המתחרים שלכם.
AMP
קיצור למונח ,Accelerated Mobile Pages מדובר בתקן של גוגל שמאפשר לדפים במובייל להיטען מהר יותר, זאת על ידי שינויים מועטים שנעשו בשפת ה-.HTML אלו בעצם וורסיות מצומצמות של האתר הרגיל ששמורות בתוך השרתים השונים של גוגל. דבר זה מאפשר הצגה מהירה במיוחד עבור הגולשים במובייל. השימוש בתקן הולך ומתרחב במהירות ומומלץ מאוד לאמץ אותו.
קישורים פנימיים
כאמור, כאשר מדברים על קידום אתר ללא קישורים, הכוונה היא לקישורים חיצוניים. אך יש סוג נוסף שצריך להתייחס אליו – קישורים בתוך האתר שלנו. ככל שניצור מערך קישורים פנימיים רחב יותר בין הדפים באתר, כך נעזור לגולשים לנווט בו ונגרום לזמן השהייה שלהם להתארך. מעבר לכך מדובר בפקטור חשוב במסגרת קידום אתרים בגוגל. האלגוריתם של גוגל יוכל כך להבין את הקשר בין הדפים השונים מבחינת היררכיית המבנה של האתר ואלו מהם חשובים יותר. באמצעות מערך קישורים פנימי שבנוי היטב נוכל להבליט את האתר שלנו ו”לכוון” יותר את עמודי התוצאות.
הוספה של תוכן איכותי ושיפור התוכן הקיים
דיו רב (תרתי משמע) נשפך על סוגיה זו, אך פעם נוספת לא תזיק. ככל שהתוכן מעמיק, מציע ערך מוסף לגולש ורלוונטי יותר עבורו, כך נקבל עדיפות בדירוג תוצאות החיפוש. גם אם בסך הכל האתר שלכם מעודכן ומציע תוכן ברמה גבוהה, מומלץ לבחון מחדש עמודים וותיקים ולבדוק האם התוכן בהם בתוקף גם היום. כמו כן מומלץ לעקוב אחרי הביטויים שהובילו לאתר שלנו על ידי כלי ה-Search Console ולחזק את הדפים בהם הם מופיעים.