קידום אתרים הוא ענף שיווקי צעיר יחסית שתפס תאוצה בעיקר בעשר השנים האחרונות. זאת בזכות החדירה של האינטרנט למרחב של כולנו והפיכתה של הרשת למקור המרכזי שבו אנחנו מאתרים מידע לגבי מוצרים או שירותים. קידום אתר בגוגל מבטא מגוון רחב של יישומים שמאפשרים לאתר אינטרנט להתכתב עם האלגוריתם של מנועי החיפוש ולהופיע במיקומים בולטים לפי ביטויי מפתח מוגדרים מראש. היות שזהו תחום שמקפל בחובו אין ספור מיתוסים והשערות הנה כמה דברים שכדאי לדעת על קידום אתרים.
שלא כמו קידום ממומן שמניב תוצאות מיידיות או מודעה בעיתון שמתפרסמת מיד עם העברת התשלום, קידום אתרים אורגני הוא תהליך שלוקח זמן. על פי רוב מדובר על תקופה של מספר חודשים עד שאתר האינטרנט מצליח לשדר לגוגל את המסרים הנכונים ולזכות בהערכה שבאה לידי ביטוי במיקומים בעמודי התוצאות. עם זאת, היות שמרבית הגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות ולא על ההודעות הממומנות, קידום אתרים אורגני הוא פלטפורמה אפקטיבית במיוחד לאורך זמן – וכן, תיאום ציפיות זה דבר חשוב – שלא תגידו שלא אמרנו.
אסטרטגיית קידום אתרים אורגני. אנחנו מחכים לכם
אפשר למדוד הכל
קידום אתרים הוא טכניקת שיווק מדידה שמאפשרת לקבל מידע רב לגבי התקדמות הקמפיין. הן על ידי כלים אנליטיים שזמינים ברשת והן באמצעות כלים מקצועיים שנמצאים בשימוש חברות קידום אתרים. היכולת למדוד את הנתונים היא רחבה ומאפשרת ניצול מקסימלי של ההשקעה הכספית. ניתן למשל לדעת מהן מילות המפתח הרלבנטיות ביותר לעסק, אלו ביטויים מניבים את התוצאות הטובות ביותר, כמה זמן הגולשים מבלים באתר, מהם עמודי התוכן הפופולריים, אלו עמודים הם הפוריים להמרות (יצירת קשר עם העסק מצד הגולשים) וכדומה.
אי אפשר לעשות את זה לבד
קידום אתרים הוא לא משימה שהעסק יכול לבצע בעצמו. למרות שתמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע גם באפיקים שיווקיים אחרים (כמו פייסבוק או קידום ממומן בגוגל), בקידום אתרים אורגני לא מדובר בהמלצה אלא בהכרח. עסק שמבקש לבצע בעצמו קידום אתרים לא יכול להתמודד עם האתגרים של הטכניקה השיווקית הזו ואין לו את התשתית המתאימה שדרושה לטובת העניין. לדוגמה, תשתית יציבה של קשרים ושיתופי פעולה לטובת מערך קישורים נכנסים או כלים מקצועיים למדידת הצלחות. כמו כן, קידום אתר בגוגל חייב להיעשות במקצועיות על בסיס העדכונים האחרונים ביותר של האלגוריתם של גוגל בכדי למנוע מצבים של “ענישה” מצד מנועי החיפוש. ענישה שעלולה להביא לירידה בדירוגים ואף לנזק בלתי הפיך.
מגמות משתנות
קידום אתרים הוא קידום אתרים בגוגל (במיוחד בישראל שבה גוגל מחזיקה בשלטר על כ-98% מהגולשים ברשת). גוגל היא חברה מסחרית שמשנה כל הזמן את האופן בו היא מאנדקסת עמודי אינטרנט. האלגוריתם שלה הוא תוכנה סודית שאפשר להבין רק על ידי ניתוחים ארוכי טווח של ניסוי וטעיה, השתלמויות מקצועיות, קריאת מאמרים, עריכת מחקרים וכדומה. למשל, אם בעבר היה נהוג לחשוב שהדבר היחיד והחשוב בקידום אתרים הוא “מילות מפתח” (Keywords), כיום המגמה ששולטת בכיפה היא הרבה יותר מתוחכמת. קיימת דרישה לתוכן איכותי, קישורים רלבנטיים, חוויית משתמש, מהירות טעינה וכדומה.
אסור להזניח את הסלולר
הזירה הווירטואלית חדרה למתחם הסלולרי. בישראל מדובר על כ-72% מהגולשים שנכנסים מדי יום לרשת באמצעות טלפונים חכמים והמספרים הולכים ועולים כל הזמן. במקביל, מנועי החיפוש של גוגל ביצעו בשנים האחרונות כמה וכמה עדכונים שנוגעים באופן ספציפי לסלולר (כמו עדכון מפורסם לחיפוש ממכשירים ניידים באפריל 2015). קידום אתרים חייב לכלול התייחסות לנוכחות בחיפושים דרך טלפונים ניידים שכן תוצאות החיפוש בסלולר ובדסק-טופ הן שונות. לחצו על הקישור בהמשך ובדקו האם האתר שלכם מותאם למובייל. האתר לא מותאם? צרו איתנו קשר בהקדם על מנת לקבל הצעה.
קידום אתר בגוגל כולל אלמנטים גיאוגרפיים ומנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות מהיכן הגולש מחפש את המידע. לא מאמינים? תנסו לחפש ביטוי גנרי כמו “ריהוט משרדי” ותראו כיצד עמודי התוצאות של גוגל מציעים חנויות ריהוט קרובות אליכם. כלומר, קידום אתרים כולל התייחסות למילות מפתח גיאוגרפיות באופן ספציפי (“עורך דין בראש העין”) והיכרות עם העובדה שתוצאות בתל אביב יהיו שונות מתוצאות בקרית שמונה.
רוצים לקבל את כל המעטפת הקשורה לשיווק באינטרנט – קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, קמפיינים ברשתות החברתיות, עיצוב ובניית אתרים רספונסיביים למובייל? צרו איתנו קשר ונקבע פגישה בשמחה.