קידום אתרים אורגני הוא לא מהלך של קידום וגמרנו. זה פרויקט שדורש מספר חודשים לתוצאות ראשונות אבל כמו יין טוב הולך ומשתבח כל הזמן. ומה לגבי קידום אתרים מזורז? האם יש דבר כזה והאם זה תקין?
קידום אתרים איכותי ומקצועי יכול לשנות את העסק שלכם מקצה לקצה. כשאתם מצליחים לייצר מיקומים בולטים בביטויי חיפוש רלבנטיים הדרך לפניות (לידים) קצרה, קצרה מאוד. עם זאת חשוב להבין שקידום אתרים אורגני (בניגוד לקידום אתרים ממומן) הוא לא מהלך של זבנג-וקידמנו. קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שיווקי ארוך טווח הדורש אורך רוח וסבלנות.
קידום אתרים מזורז? היזהרו מהביטוי הזה
לא מדובר בשנים ארוכות אבל בהחלט בכמה חודשים טובים עד שהאתר מצליח לייצר את התוצאות הראשונות. הבשורות הטובות הן שככל שהזמן עובר הקידום האורגני – כמו יין טוב – רק הולך ומשתבח. האתר צובר וותק, הדירוג שלו מול גוגל משתפר, ביטויי החיפוש המרכזיים מסייעים למילות המפתח המשניות והמכונה השיווקית מתחילה לפעול.
ישנן כמה דרכים שניתן באמצעותן “להאיץ” את התהליך אך חשוב לדעת לבצע את העבודה במקצועיות. לא ליפול לקידום אתרים “לא חוקי” (קידום אתרים בכובע שחור) שמניב תוצאות מהירות אבל כמו נהיגה במהירות מפורזת עלול להסתיים רע מאוד.
קידום אתרים בגוגל הוא קידום בתוצאות הטבעיות שמסודרות על ידי גוגל. גוגל התקדמה מאד בשנים האחרונות ולאור העובדה שהכנסותיה מבוססות על רלבנטיות, מנוע החיפוש שלה עורך לאתרי אינטרנט בדיקות מקיפות, מעמיקות, שגרתיות וחודרניות. הבדיקות הללו אורכות זמן ואינן מתבצעות באופן מיידי. קידום אתרים דורש עבודה שוטפת של יצירת תוכן איכותי, בניית מערך קישורים, שיתוף ברשתות חברתיות ועוד מגוון פעולות נוספות. היקף הזמן הדרוש להגעה לעמוד ראשון תלוי במידת התחרויות של השוק, במספר המתחרים הישירים ובאיכות השחקנים המרכזיים.
SEO. תהליך ארוך שיכול להביא צמיחה יפה
תחום הקידום האורגני הוליד תחרות גדולה בין החברות השונות. למרות שמקדם מקצועי ובעל ניסיון יודע שאין נוסחת קסם לקידום אתרים מהיר, חברות מסוימות מציעות ללקוחותיהן לוחות זמנים מזורזים. במקרה הרע מדובר בהטעיה ובמקרה החמור בקידום אתרים “לא חוקי”. קידום אתרים הידוע כקידום בכובע שחור אשר נעשה בטכניקות פסולות לפי ההגדרות של גוגל.
אמנם לעתים קידום אתרים בכובע שחור יכול להניב תוצאות מסוימות אך לאורך זמן זהו מהלך מסוכן. אם מנועי החיפוש יזהו את טכניקות הקידום ה”פסולות” האתר עלול להיענש. עונש שיכול לבוא לידי ביטוי בהשלכה לעמודי התוצאות האחוריים ללא יכולת להתאושש. לעתים בעל העסק אף יידרש להקים את האתר מחדש לחלוטין ולהתחיל מאפס.
מה עושים בינתיים?
בעלי עסקים שרוצים להציג תוצאות מיידיות יכולים לשלב עם הקידום האורגני גם פרסום ממומן. למשל, פרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, פרסום ממומן בפייסבוק, שיווק באמצעות תוכן (אאוטבריין, טאבולה וכו’) וכדומה. כלומר, במקום להתפתות לקידום אתרים מזורז ו”לא חוקי” ניתן למקסם את השיווק בטכניקות משלימות עד שהקידום האורגני יניב תוצאות. יתרה מזו, קידום ממומן יכול לסייע לקידום האורגני באיתור ביטויי מפתח “ממירים”.