B2B: להסתכל במשקפיים אחרות
B2B, או business to business, הוא שיווק בו קהל היעד שלכם הוא דווקא עסקים. חוקי הקידום הטכניים אינם משתנים בשיטת שיווק כזו, אך כאמור – נקודת המחשבה צריכה להיות שונה לחלוטין. בעלי עסקים, בעיקר חדשים או קטנים אשר פונים למגזר העסקי, מכירים היטב את הקושי בשכנוע העסקים לפנות אליהם.
ההבדל העיקרי בין שיטות שיווק B2B לשיטות שיווק אחרות, הוא בשימת דגש על תהליך הקנייה של הקונה שלכם – החברההעסק. מדריכים רבים לשיווק לצרכן הפרטי, בייחוד בימינו, שמים דגש על מסרים שניתן להגדירם במידה רבה כ”חד פעמיים”, כלומר מסר שיווקי שנועד למשוך את תשומת לב הצרכן באופן זמני, וכזה המותאם לצרכים שיווקיים עכשוויים של העסק, לרבות שיווק מוצר מסוים, מבצע וכד’.
אולם, כאשר משווקים מוצר לעסקים, חשוב לזכור שלצד חשיבות משיכת תשומת הלב, יש לשים דגש רב יותר על ביסוס המותג ושאר המסרים הנגזרים ממנו. אין בעיה ליצור מודעות פרסומיות מושכות את העין, עם מסר שיווקי יצירתי וחדשני, אך זכרו כי הלקוח שלכם איננו קונה פרטי שבמקרה ייכנס למודעה שלכם, או שיחליט להשתמש במוצר בגלל שאשתו שיתפה אותו בפרסום וכו’. לעסקים, חשוב לדעת שאתם אמינים, מקצועיים והכי חשוב – שיוכלו לסמוך עליכם לטווח הארוך.
היות ועסקים לרוב יהיו מעוניינים לפנות לעסקים אחרים שיוכלו לסייע להם לטווח הארוך כאמור, דאגו ליצור תשתית מותאמת בשאר המקומות בהם אתם נראים ברשת, לרבות אתר, עמוד פייסבוק עסקי וכד’. בשונה מצרכן בודד או פרטי, סביר להניח שהפרסום שלכם יעבור כמה ביקורות פנימיות לפני שעסק יחליט לפנות אליכם. שיווק מוצלח לעסקים יהיה כזה אשר לצד הופעתו בפלטפורמות הפרסום השונות, יהיה בעל “גב” מתאים במקרה והלקוחות ירצו עוד אינפורמציה. אגב, זה לא אומר שאתם חייבים לרוץ לבנות עכשיו אתר מסועף ומרשים, אך דאגו לשפר את מה שכבר יש לכם וזכרו להעביר מסרים רציניים ומותאמים יותר. בנוסף, תוכלו ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים על ידי תוכן איכותי, לרבות ניוזלטרס, בלוג וכד’, בשלבים ראשונים של ההתקשרות. אל תיבהלו מחוסר המרות בתחילת הקמפיין של קידום ממומן, הן עוד יגיעו.
בעלי עסקים בעלי ניסיון בתחום הקידום ובייחוד הקידום האורגני, מודעים לחשיבות הסבלנות וההמתנה בכל הקשור להצלחת הקידום ברשתות. העניין הזה הוא נכון פי כמה כאשר מדובר על שיווק B2B. לקוח עסקי במקרים רבים ימתין לפני שהוא פונה אליכם ואף אחרי הפנייה, ימתין עד שיזמין מכם שירות. בינתיים, עליכם להמשיך להופיע ברשת ולהוכיח לאותו לקוח פוטנציאלי כי לא הלכתם לשום מקום. על כן, אחת ההמלצות המשמעותיות ביותר עבור קידום B2B היא בחירה בקידום אורגני ארוך טווח, כזה אשר “ישאיר אתכם על המפה”, לטובת החזר ההשקעה בעתיד.