בספטמבר 2016 גוגל הוציאה לאוויר את עדכון האלגוריתם “אופוסום”. עוד עדכון שהתווסף לשורה של שינויים שעורכת ענקית החיפוש במטרה לשפר את איכות חווית המשתמש ומידת הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לצרכיו (ובמקביל גורם לחברות קידום אתרים לעשות חישוב מסלול מחדש). האופוסום מתקשר למתודה של קידום אתרים לוקאלי. אז במה בדיוק מדובר?
עדכון אופוסום נוגע בעיקר לקידום של עסקים מקומיים (local SEO), ובפרט לשלושה האתרים שמופיעים מתחת למפה בחיפוש לוקאלי. זהו עדכון כה משמעותי עד כי מחקרים מצביעים שהוא השפיע על 64% מתוצאות החיפוש המקומיות בתוך כחודשיים מיציאתו. כן, חברים, לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. אבל מה צריך לדעת? ובכן, לפניכם כמה נקודות עיקריות שצריך להכיר לגבי אופוסום:
בתי עסק רלוונטיים לגולש, שנמצאים מחוץ לגבולות המוניציפליים הרשמיים של העיר, מטפסים בדירוג
לפני עדכון אופוסום, גוגל עשתה שימוש מרכזי בגבולות מוניציפליים על מנת לאתר עסקים מקומיים. השימוש בגבולות הרשמיים יצר בעיה מוכרת – בית עסק שנמצא בסמיכות לעיר כלשהי, אך לא בתוך הגבולות המוכרזים שלה, לא היה מקבל דירוג גבוה כשגולש חיפש את סוג העסק ואפילו את שמו. במקומו הופיעו עסקים מרוחקים מהמשתמש ורלוונטיים פחות שנמצאים בתוך העיר.
כיום, דירוג תוצאות החיפוש הוא על פי המיקום בו חיפש הגולש בית עסק, באופן בלתי תלוי בגבולות עירוניים שרירותיים. כך, גם במידה שהכתובת הרשמית של עסק היא מחוץ לגבולותיה המוניציפליים של העיר, הוא יכול להיכנס לשלושת המקומות הראשוניים בחיפוש המקומי.
פרמטרים מעמיקים לסינון התוצאות על מנת להציג תוצאות שאינן חופפות
העדכון החדש מביא עמו שינוי בסינון התוצאות וכיום מידע רקע על העסק הוא רלוונטי לא פחות מהמיקום הספציפי והדירוג האורגני. אם גוגל תזהה ששני עסקים הם חופפים אך בעלי שמות שונים, היא תוציא את העסק בעל הדירוג האורגני הנמוך מבין השניים מהשלישייה הפותחת.
כך למשל, אם שני עסקים שונים מובילים בדירוג נמצאים באותה כתובת ותחת אותה קטגוריה מסחרית, העסק בעל הדירוג האורגני הנמוך יותר יסונן. אותה תופעה תתרחש גם לגבי שני עורכי דין באותה המומחיות שעובדים באותה פירמה משפטית (אפילו אם אצל כל אחד מהם תופיע כתובת שונה של אותו הבניין בהתאם לכניסה אליו). גוגל מתוחכמת בהרבה מהסתפקות בזיהוי של כתובת ויורדת על לפרטים הקטנים ביותר על מנת לספק לגולשים תוצאות מגוונות ונבדלות.
תוצאות החיפוש של בתי עסק בשלישייה הפותחת בחיפוש מקומי מושפעות באופן ניכר ממיקומו של הגולש בעת החיפוש. בכל אזור בארץ השלישייה הפותחת את דירוג התוצאות תהיה שונה לחלוטין. בקיצור, גוגל מגדירה מחדש את כל מה שהיכרנו לגבי קידום אתרים לוקאלי.
צעד קטן לאופוסום, צעד ענק לתוצאות החיפוש (או: שינויים קטנים בשורת החיפוש משנים משמעותית את דירוג התוצאות)
שימו לב, אופוסום אחראי להגברת הרגישות של השלישייה הפותחת בגוגל. שינויים קטנים לכאורה (למשל חיפוש תל אביב-יפו או תל אביב) משנים אותה באופן משמעותי. הכלל נכון גם לגבי סדר המילים, שימוש בראשי תיבות ועוד.
הסינון האורגני והמקומי עובדים כל אחד באופן עצמאי
גם כשאתר מסוים מסונן מהחיפוש מסיבה אורגנית, החיפוש המקומי לא בהכרח יעשה שימוש באותם סינונים ולעיתים אף ינגוד אותם. יש מי שסבור כי אפילו שימוש ב-www כחלק מכתובת האתר יכול להיות בעל השפעה על תוצאות החיפוש המקומי, בשונה מהאופן בו הוא משפיע הדירוג האורגני (כלומר האלגוריתמים עובדים באופן עצמאי מאי פעם).
כיום כל בעל עסק קטן או בינוני חייב לטפח את הקידום הלוקאלי האורגני שלו, חייב להתחזק בחיפושים מבוססי מיקום ולהפנים שזו דרך טובה מאוד להביא לקוחות שמחפשים שירות או מוצר מסוים. רוצים לקבל ייעוץ בנושא קידום האתר שלכם? מה בדיוק עליכם לעשות כדי לשפר את הנושא של קידום לוקאלי? פנו למומחי הקידום האורגני של סלקטד שיווק אינטרנטי ואנחנו נשמח לסייע לכם בכל שאלה.