נקודה ראשונה: הקפדה על חווית משתמש במובייל
על חוויית משתמש ראוי היה לכתוב ספרים שלמים. אולם, עבור מתן רקע כללי, נציג כמה עקרונות כלליים לחוויה מיטבית במובייל. ראשית, מדובר במסך קטן יותר, אשר מטבע הדברים צריך להכיל הרבה פחות מידע מאשר על הדסקטופ. יתר על כן, משתמשים רבים במובייל מעדיפים את המידע המוצג להם מתומצת וקולע גם כך . על כן, השתדלו להעביר ללקוח רק את המידע שהוא חייב וחסכו ממנו פרטים פחות דחופים. ההצעה הזו נכונה עבור מילוי פרטיםטפסים וכן עבור תמונות ושאר אמצעים ויזואליים הקיימים באתר.
בנוסף, היות ואחד מהמאפיינים הבולטים ביותר שצריך לשים עליו את הדגש בקידום אתרים מסוג זה עבור גולשי המובייל למיניהם הוא זמן שהות קצר באתר (וכן, קצר אפילו מזה של גולשי המחשב), חשוב לספק להם כל העת אופציה נוחה ובולטת ליצירת קשר, מעבר לקנייה וכדו’. העניין הזה הוא חיוני עבור יחסי המרה טובים.
נקודה שניה: הבנת המושגים: אתר “רספונסיבי” לעומת “מותאם” והקשר לחוויית משתמש
אתר רספונסיבי הינו אתר אשר מתאים את רזולוציית המסך באופן אוטומטי לזו הקיימת במכשיר של הגולש. מדובר באופציה פשוטה יחסית אשר איננה כוללת שינוי במבנה האתר. האתר המותאם, או האדפטיבי, הינו אתר ייעודי, נוסף לזה הקיים, אשר מכיל עיצוב ואופציות שונות המותאמות למובייל, כגון אלה אשר צוינו לעיל. מכאן שחשוב לשים את הדגש ולקבל את ההחלטה מבעוד מועד עוד בשלב בניית האתרים כדי שניתן יהיה ליצור את גרסת המובייל הנכונה ביותר. בשנים האחרונות, נראה כי גוגל נותנת יותר ויותר העדפה דווקא לאתר מותאם מאשר לאתר רספונסיבי, אולם יש לשים לב כי אנו “מיידעים” את גוגל שהאתר המותאם קשור לאתר הרגיל, על מנת לא ליצור כפילויות בתוכן, על ידי הוספת תג קנוניקל מיוחד. לצד כל זאת, חשוב לציין כי אתר מותאם איננו מומלץ עבור כל סוגי האתרים ושימושיהם השונים ולכן מומלץ ביותר להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בנושא.
נקודה שלישית: Mobile First
ככלל מדובר בגישה מוכרת כבר שנים, למעשה מאז שהחלו להבין כי העולם צועד בצעדי ענק לכיוון שימוש מוגבר במובייל, לרבות צפייה באתרים, עריכת קניות וכד’. אולם, בשנת 2015 הציגה גוגל את העדכון הידידותי למובייל ומאז, התברר כי האינדקס הראשי של גוגל עתיד להיות מועבר למובייל, במקום לדסקטופ. הודעות כאלה ושאר עדכונים מטעם גוגל שכנעו את אחרוני המפקפקים כי יש להשקיע קודם בפלטפורמת המובייל ורק לאחר מכן בפלטפורמת הדסקטופ.
אך כמו בכל דבר, גם בכל הקשור לנושא זה קיימת הסתייגות מסוימת והיא: לא כל תחום מתאים באופן מובהק למובייל. קיימים בהחלט מוצרים אשר עדיף לא לשווקם במובייל (תחומים אלו בדרך כלל מיוחסים לעולם ה”עסקי” אך לא רק). לכן, כבעל עסק, ההמלצה הראשונה בהקשר זה הינה לערוך מחקר הולם אודות קהל הלקוחות שלך ולפעול בהתאם.
במידה והגעת למסקנה כי כמו במרבית התחומים, רצוי לפעול על פי שיטת ה – Mobile First, כדאי לקחת בחשבון את כל הטיפים אשר ניתנו לעיל וכמובן, להתחיל להשקיע בקידום אורגני של אתר המובייל.