רוצים להיות בעמוד הראשון בגוגל? ברור. מחפשים להגיע לקהל הרלוונטי ביותר עבורכם, שמחפש בדיוק את מה שאתם מציעים בעסק? מן הסתם. מקבלים טלפונים מחברות קידום אתרים או שיווק אינטרנטי ואתם לא בטוחים באיזו חברה לבחור או האם אתם כלל זקוקים לשירותי קידום אתרים אורגני בגוגל? אם עניתם “כן” לכל שאלות הללו, אז המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם.
קידום אתרים אורגני הפך ב-15 השנים האחרונות לסיסמא, שכל בעל עסק – קטן, בינוני או גדול, מפעל, חנות, פרילנסר וכו’ – יודע ומכיר בעל פה. זה התחום שיעזור לכם להגיע לעמוד הראשון בגוגל. קידום אתרים ממומן, המכונה גם PPC, בא לעשות זאת בתשלום ובעוד קידום אתרים אורגני (SEO) מתייחס לתוצאות המופיעות בעמוד הראשון בגוגל. למרות האבחנה הזו, מרבית האנשים מגדירים “קידום אתרים“, כקידום האורגני.
האמת היא שכל בעל עסק מכיר את התחום בקטנה, כמעט כולם עבדו בעבר או עובדים בהווה עם חברות קידום אתרים, עם פרילנסרים, עם מקדם אתרים במשרה חלקית או מלאה, חברות פרסום שונות ועוד, ועוד. אנחנו אפילו מוכנים לומר שחלק מבעלי העסקים הקטנים או הבינוניים אף התאכזבו מהשורה התחתונה ולדעתם התהליך לא צלח.
אם אתם בסירה הזו, יש כמה דברים שעליכם לדעת – ראשית, אתם לא לבד בסירה. שנית, הסירה הזו לא הולכת לטבוע בקרוב. מבחינתנו הסיבה ברורה: גוגל קיים וכל עוד הוא קיים ומשרת מיליארדי אנשים ברחבי העולם ומיליונים בישראל מדי יום ביומו, קידום בגוגל חי ובועט. גם זה מובן מאליו. כדי לסייע לכל מי שנכווה בעבר מניסיון לקדם אתרים או לא החליט לאן הוא פוסע, ובכן, חשוב שתדעו – כן יש “דרך מלך” בתחום, הדרך הנכונה שתוביל אתכם להצלחה. את הכלים הראשונים אתם מקבלים כאן בכתבה, ולגבי היתר, אתם בטוח יודעים איך ליצור איתנו קשר.
והנה, הבטחנו בכותרת ולכן נקיים. הנה ארבעה דברים שכל בעלי עסקים קטנים או בינוניים חייבים לדעת על קידום אתרים אורגני, בין אם התייאשו מהתחום, חתמו על חוזה בחברה, מתלבטים או סתם תוהים מה זה בדיוק “קידום אתרים”.
יש פתגם סיני עתיק שהמצאנו בעצמנו בחברת סלקטד שיווק אינטרנטי – “אין קידום אתרים, יש קידום עסקים”. גם אתם כבר “מקודמים”, להגדרתכם, תמיד יש לאן להתקדם. הגעתם לעמוד הראשון בביטויים המרכזיים בתחום שלכם? אלה שמביאים לכם נתח נכבד מכמות המבקרים באתר? כל הכבוד! ומה עכשיו? איך גורמים למבקרים הללו להפוך למבקרים חוזרים? איך גורמים למבקרים החוזרים להפוך ללקוחות ולשלוף את כרטיס האשראי או להרים אליכם טלפון? קידום אתרים לא נגמר בהגעה לעמוד הראשון בגוגל, זה רק שלב (משמעותי!) בדרך. השלב הבא הוא יצירת הנעה לפעולה, שתהפוך את הגולשים לצרכנים. מחפשים חברת קידום אתרים? כדאי שתתחילו בחיפוש של “חברת קידום עסקים”. כן, זה מונח שהמצאנו הרגע.
אנחנו חייבים להיות ישירים בעניין – מסתבר שהטלפון הנייד הוא המצאה טובה, כזו שעובדת ולא מתכוונת להיעלם מהעולם. הסמארטפון הוא כל עולמנו ויותר מזה – הוא כל, כל, כל עולמם של הדור הצעיר, זה שבעוד 5-6 שנים ייכנס למעגל הלקוחות שלכם, אם הוא לא נמצא שם כבר עכשיו. יש לכם אתר ותיק, שאין לו גרסה ראויה למובייל? אתם בצרות גדולות. מלבד העובדה שאתם פוגעים בנתח נכבד של הלקוחות שלכם (בין 30 ל-60 אחוזים, כתלות בתחום), אתם גם גורמים לכם נזק בנתוני הקידום האורגני. ובקיצור, היעדר אתר רספונסיבי הוא בבחינת גול עצמי בגמר הגביע.
באפריל 2015 גוגל הכניסה את ה”mobilegeddon” שלהם – הגדרה שכל אתר שלא יהיה מותאם לתצוגה בסמארטפון, ייפגע בדירוג. לקח קצת זמן, אבל מתחילת 2016 אפשר לראות שהפרמטר הזה נכנס חזק לפעולה. ההבדל בין מקום 9 בביטוי המרכזי שלהם בעסק למקום 11 במובייל הוא עצום ואסור להתייחס אליו בקלות ראש. אם אין לכם אתר רספונסיבי, כזה שמתאים את עצמו למובייל, לטאבלט ולכל גאדג’ט אפשרי על הפלאנטה, אז אתם בצרות. להחזיק אתר אינטרנט לעסק בלי אתר רספונסיבי, זה לא רק לנסוע בעולם של גוגל בניוטרל, אלא פשוט לשרוף דלק (כסף, זמן, אנרגיות, עצבים) מבלי להתקרב ליעדים. בניית אתר רספונסיבי תסייע לכם לשמר את נתוני הקידום של האתר בגוגל בטלפונים הניידים ואף לשפר אותם מול מתחרים מיושנים. תופתעו לגלות שיש הרבה כאלה.
והרי מבזק חדשות, גוגל יודע עלינו המון, יותר ממה שאנחנו חושבים שהוא יודע. ומעל הכל, הוא יודע איפה אנחנו נמצאים ויודע להתאים את התוצאות בהתאם למיקום של הגולש ולרלוונטיות של שאילתת החיפוש שלו. אם הגולש מחפש שאילתא בעלת אופי מקומי, דוגמת “ריהוט משרדי”, אז גוגל יידע לתת עדיפות מסוימת למקום בו אנחנו נמצאים. האלגוריתם של גוגל, שנותן את העדיפות הזו (כחלק מהותי מהפרמטרים של אלגוריתם החיפוש הכללי) נקרא “היונה”. מדוע? פשוט כי יונה תמיד יודעת לאן לחזור, בטח אם טוב לה במקום מסוים. נשמע מופרך? טוסו לכיכר טרפלגר בלונדון או לפלאזה קטאלוניה בברצלונה ותבדקו אם היונים עדיין שם.
המשמעות היא כזו – אם אתם עסק שפועל בכל רחבי הארץ, אין שום טעם ש”תזבלו” את האתר שלכם באינספור מאמרים שמדברים על השירות המרכזי שלכם (למשל “משלוח פירות”) רק עם כותרת שונה לכל עיר (“משלוח פירות בתל אביב”, “משלוח פירות באילת”, “משלוח פירות בחיפה”). גולשים מחיפה שיחפשו בגוגל “משלוח פירות בחיפה”, יקבלו את העסקים המקומיים ואת העסקים החזקים ביותר בתחום הפועלים בפריסה ארצית. אם אתם מייצרים תוכן לא רלוונטי רק בשביל שם עיר כזו או אחרת, אתם לא רק מעמיסים תכנים מיותרים (ולרוב ברמה נמוכה – כי מה יש כבר לחדש), אלא גם פוגעים בכוח של הביטויים המרכזיים בעסק (כמו “משלוח פירות”), אשר לרוב מופיע בדף הבית שלכם.
העצה שלנו פשוטה ומתחלקת לסעיפים הבאים:
זהו, הגענו לסוף. הבטחנו ארבעה טיפים, אז הנה הטיפ האחרון – קידום אתרים אורגני עדיין עובד, תאמינו לנו ויתרה מכך – תאמינו ללקוחות שלנו. ביחס לכל ההוצאות הכלכליות שיש לכם, אתם יכולים להיות בטוחים שזו השקעה שבטווח הארוך תחזיר את עצמה. ואם ניסיתם לעלות על הסוס הזה בעבר ונפלתם, אז יש לנו רק דבר אחד לומר לכם – תחפשו סוס חדש. אולי הוא הסוס המנצח שלכם.