קידום אורגני או SEO היא שיטת קידום אשר בגדול, מבוססת על מילות חיפוש רלוונטיות בגוגל ועל פרמטרים נוספים אשר גוגל מתחשב בהם על מנת לדרג את האתר כאיכותי יותר או פחות. שיטת הקידום הזו היא לכאורה קלה, או חינמית, אולם בעולם העסקים התחרותי של היום, מרבית העסקים יצטרכו להיעזר בחברת שיווק אינטרנטית על מנת שתמצא עבורם את מילות החיפוש האפקטיביות ביותר וכמובן, תתחזק גם את האתר או דפי הנחיתה בהתאם. היתרונות של הקידום האורגני נעוצים בעובדה כי ניתן בעזרתו לשמור על דירוג האתר שלכם גבוה לאורך זמן, דהיינו – מיקום גבוה בדפי החיפוש.
קידום ממומן לעומת זאת היא שיטת קידום אשר מבוססת על תשלום, או יותר נכון – תשלום פר קליק. מודעות אלה מופיעות לרוב בראש העמוד (או לבחירתכם, בצד העמוד) בין התוצאות הראשונות. חשוב לציין כי גם מודעות קידום ממומן יתבססו במידה רבה על מילות חיפוש ופרמטרים נוספים, אולם במידה מעט פחותה מאשר זו של הקידום האורגני. ככלל, הקידום הממומן נחשב לכזה אשר מביא תוצאות מידיות יותר, מאשר אלה של הקידום האורגני.
חשוב לציין כי שתי שיטות הקידום מיועדות הן לעסקים גדולים והן לקטנים, ולכן הבחירה ביניהם צריכה להתבסס על נתונים רבים המאפיינים את העסק.
עוד כמה פרטים “קטנים”
בכל הקשור לקידום אורגני, לוקח זמן (המשתנה בהתאם לקהל היעד, התחרות הקיימת בשוק ועוד) לבסס את מיקומכם בדף התוצאות, כאשר זמן זה יכול לקחת גם חודשים. שנית, האלגוריתמים של גוגל נוטים להשתנות מדי פעם, כך שייתכן שדירוג האתר ירד בהתאם (ולא תבינו למה).
בנוגע לקידום ממומן, חשוב לזכור כי הוא תלוי תקציב, בין אם הצלחתם להביא ליחסי המרה טובים ובין אם לא. בנוסף, גולשים נוטים לחשוב כי הקידום הממומן הוא פחות אמין ולכן הם נכנסים אוטומטית למודעות התחתונות יותר.
היינו יכולים להמליץ לכם בכלליות יתרה על סוג הקידום המתאים לכם, אך למעשה, קשה לדעת מראש וללא היכרות בסיסית עם העסק, איזה סוג קידום מומלץ עבורכם. כפי שוודאי הבנתם מכל מה שהסברנו לעיל, ההחלטה היכן להשקיע את הכסף איננה רק עניין של תקציב למשל, או זמן. המלצה טובה באמת, אשר נועדה לקדם את העסק שלכם, צריכה להתבסס על מחקר מקדים, היכרות עם כללי השוק הספציפיים הפועלים במקרה שלכם וכמובן, ניסיון בקידום. על כן, חשוב אמנם שאתם כבעלי עסקים תקראו על הנושא כמובן, אולם אם ברצונכם לבצע החלטה מושכלת בבחירת שיטת הקידום, או רמת ההשקעה בכל אחת מהן, עליכם לבסס את ההחלטה על נתונים רלוונטיים, פילוח שוק ועדיף גם על היוועצות עם גורם מקצועי בעל ניסיון.