בימים בהם מנועי החיפוש אחראים על רוב תנועת הגולשים ברשת (פי שלושה למשל מרשתות חברתיות), ברור מדוע קידום אתרים – אורגני וממומן – הוא אופציית השיווק הווירטואלי הטובה ביותר. זהו ללא ספק התחום שמניע את האינטרנט ויש לו חשיבות הקריטית לגבי חשיפת עסקים לקהלי יעד.
אולם על מנת שקידום אתרים יניב את הפירות המיוחלים, התהליך חייב להיות ממוקד. קידום SEO בגוגל שפונה לכיוונים רבים ושאינו מנווט באופן ראוי עלול להתברר כלא אפקטיבי. איך עושים את זה נכון? הנה חמישה טיפים שכדאי להקפיד עליהם.
מחקר מילות מפתח אמיתי שנעשית חשיבה מאחוריו
מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון של קמפיין קידום אתרים. זהו שלב קריטי בו המקדם והעסק בוחרים ביחד מילות מפתח שמבוססות מצד אחד על נתונים מספריים מגוגל (כמה גולשים מחפשים את הביטוי בחודש, מה התחרותיות שלו) ומצד שני על העסק עצמו (מה מחפשים הלקוחות שלו ברשת).
מקדם אתרים מקצועי שעורך מחקר מילות מפתח מעמיד לנגד עיניו את השאלה הבאה – אילו ביטויים הלקוחות הפוטנציאליים באמת מחפשים. החשיבה כאן היא לא רק כמותית ולא מספיק לבדוק כמה משתמשים מקלידים ביטויי מסוים ברמה החודשית. יש להפעיל חשיבה איכותית ולהבין מי מחפש את הביטויים ולמה. לפעמים שלושה ביטויים שנפח החיפושים שלהם בחודש עומד ביחד על 500 גולשים הם בעלי ערך רב יותר מאשר ביטוי אחד “גדול” עם 1,500 חיפושים חודשיים.
ניתוח לאורך הדרך
בוב דילן כבר שר “הזמנים משתנים” והדברים נכונים גם לימינו ולגוגל. ניתוח ומחקר הם תהליכים מתמשכים ובקמפיין קידום אתרים אסור לנוח על זרי הדפנה האינטרנטיים. גם אם האתר נמצא יחסית גבוה בדירוג התוצאות חשוב לנתח את הביטויים המקודמים ולעקוב אחר הביצועים שלהם. המרחב האינטרנטי משתנה, מתפתח ומתאפיין בטרנדים שמשפיעים על ביטויי החיפוש. יש להתעדכן בהם ולהתאים את האתר כנדרש.
היזהרו מביטויי אגו
בכל תחום יש את ביטויי החיפוש שכולם רוצים. למשל, “נהיגה בשכרות” בקרב עורכי דין לדיני תעבורה או “טיפול זוגי” עבור מטפלת משפחתית. לפעמים הביטויים הללו הם בעצם ביטויי אגו שלא משפיעים על היקף הלקוחות שמגיע מהאינטרנט.
אמנם ביטויי “אגו” יכולים להניב פירות אך המאבק עליהם קשה וההוצאה הכספית גבוהה. כלומר, הם מאתגרים את המונח העסקי הידוע Value For Money. לא אחת אנו נתקלים בבעלי אתרים שמעוניינים לקדם את הביטויים התחרותיים ביותר בתחומם למרות שזה לא משרת את העסק שלהם. ראשית, הגעה למקומות הראשונים בביטויי מפתח מרכזיים וראשיים דורשת השקעת תקציבים וכפועל יוצא מכך ויתור על ביטויי חיפוש אחרים. שנית, אלו ביטויים כלליים ולא ממוקדים שלא תמיד מושכים לקוחות פוטנציאליים ו”סובלים” מיחס המרה נמוך.
התמקדות בזנב ארוך
בניגוד מוחלט לביטויי אגו, ההתמקדות בביטויי זנב ארוך היא התשובה ליצירת קידום אורגני ממוקד. ביטויי זנב ארוך הם מילות מפתח בנות כמה מילים שמכילות הרבה מידע, ממוקדות יותר ומוכוונות לקהל היעד הרלוונטי. למשל, “פיצרייה בראשון לציון” עדיף על פני הביטוי הכללי “משלוחי פיצה”. ביטויי זנב ארוך הם ביטויים שפעמים רבות נפח החיפוש של כל אחד מהם קטן באופן יחסי אך יחדיו יש להם השפעה גדולה על תנועה איכותית לאתר. אם תרצו, “כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן”.
קידום ממומן הוא כלי מצוין שיכול לעבוד ביחד עם קידום אתרים ממוקד. פרסום ממומן הוא בעצם פרסום מודעות ממומנות בראשית דף התוצאות של גוגל לפי ביטויי מפתח שנבחרו בקפידה. חברות מקצועיות לקידום אתרים עושות לרוב בדיקות לגבי ביטוי חיפוש או עמוד באתר באמצעות הפרסום הממומן.
המהדרין אפילו בודקים ביטויים שכבר מקודמים בקידום האורגני תוך שהם מפנים את הגולשים לעמודי נחיתה שונים ומנסים לנתח מי ממיר יותר. מדובר כמובן בדוגמה אחת מיני רבות. קידום אורגני ממוקד נשען על תוצאות מחקרים נקודתיים ורוחביים שנעשים בפלטפורמת הקידום הממומן.
רוצים ליהנות מקידום אתרים ממוקד? מחפשים חברה המתמחה בתחום? החבר’ה שלנו בסלקטד מחכים לכם אז קדימה, צרו קשר ובואו נתחיל לעבוד.