קידום אתרים (SEO) הוא טכניקת שיווק אפקטיבית ורווחית. זוהי פלטפורמה שמבוססת על התאמת אתרי אינטרנט עד כמה שניתן לאלגוריתם שמסדר את עמודי התוצאות של גוגל. ההתאמה מתוכננת בקפידה על פי מילות מפתח מוגדרות מראש שמאפיינות את החיפושים הנפוצים בקרב לקוחות העסק ברשת. נשמע פשוט? הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמקדמים אתר במסגרת תהליך קידום אורגני.
קידום אתרים בגוגל לא מניב פירות מהיום למחר וזהו תהליך שאורך זמן – ולעיתים זמן רב. בדרך כלל כמה חודשים לפחות עד שרואים את התוצאות הראשונות – דירוגים, טראפיק, פניות. עם זאת, כשאתר אינטרנט מתייצב במיקומים הגבוהים ברשת החיפוש של גוגל, הקידום בהחלט משתלם. מחקרים מראים שכ-85% מהגולשים לוחצים על התוצאות האורגניות ותופסים אותן כמידע אמין, מקצועי, איכותי ואפקטיבי. במקרים רבים עצם המיקום הגבוה בגוגל משדר מסר של מוניטין ושם.
מידת התחרויות של התחום
קידום אתרים משתנה בין עסק לעסק. לצד תחומים תחרותיים עם מאות אלפי חיפושים בשנה (כמו “צימרים” או “עורכי דין”) ישנם לא מעט ענפים קטנים (כמו “מורים לבלט קלאסי”). חשוב להבין שהתחרותיות איננה נובעת רק מהיקף החיפושים ופעמים רבות גם בתחום קטן ונישתי יש מאבק גדול בין מספר שחקנים. לפני שמתחילים בקידום אתרים צריך לערוך אפיון מקצועי של הענף ושל הרגלי הצריכה של לקוחותיו/גולשיו ברשת.
ישנם מקרים (נדירים יחסית) שבהם קידום אתרים הוא לאו דווקא הטכניקה המומלצת לשיווק. אמנם אלו סיטואציות חריגות, אך כדאי בהחלט לקחת אותן בחשבון. לדוגמה, אדם שיש ברשותו משרד להשכרה צריך להבין ששוכרים מחפשים נכסים בלוחות נדל”ן ולא באתרים פרטיים של משרד כזה או אחר. כלומר, קידום אורגני איננו בהכרח הדרך הנכונה לפעול בנסיבות המדוברות. עם זאת, ברוב המקרים קידום אתרים הוא התשובה המושלמת לנוכחות ברשת ומגרש שכל עסק צריך לשחק בו.
SEO תהליך ארוך שיכול להביא צמיחה יפה
בדומה לכל קמפיין של שיווק ופרסום, גם קידום אתרים דורש התחקות אחר ביצועי מתחרים. האם בתחום המדובר יש למתחרים אתרי אינטרנט איכותיים, האם הם משקיעים בקידום אורגני, האם הם משקיעים בקידום ממומן וכדומה. חברת קידום מקצועית תדע לאפיין את פעילותם של המתחרים ברזולוציות גבוהות ועל ידי כך לתכנן אסטרטגיית קידום נכונה לפי מטרות מוגדרות מראש.
האם האתר מסוגל לייצר פניות?
אחת משאלות המפתח שיש לברר במהלך תהליך של קידום אורגני היא האם האתר מסוגל לייצר לקוחות. כלומר, להמיר גולשים לכדי פניות בפועל. זכרו היטב את הכלל הבא – גם אתר אינטרנט שנמצא במקום הראשון בגוגל בכל ביטויי המפתח – לא מבטיח עבודה לעסק. אם האתר לא בנוי נכון ולא מציע חוויית משתמש מדויקת, ואם התכנים והעמודים אינם מניעים לפעולה, הגולשים פשוט ילחצו על Back ויעברו לתוצאה הבאה. כן, בלי יותר מדי סנטימנטים. חשוב לדאוג שאתר האינטרנט יהיה איכותי, מקצועי, אלגנטי, אינטליגנטי ושיווקי.
רוצים להגיע עם האתר שלכם לעמוד הראשון? מעוניינים בתהליך קידום אתרים אורגני, שיניב לכם פירות? צרו איתנו קשר לקבלת ניתוח מעמיק של האתר שלכם וקביעת פגישה.