ראשית, אפיינו היטב את העסק שלכם ובפרט – מה הופך אותו ל”קטן”?
אפיון העסק הינו שלב חשוב בכל קמפיין שמטרתו קידום ממומן של העסק ברשת, בין אם מדובר בעסקים קטנים ובין אם בגדולים. אולם, בכל הנוגע לפרסום ממומן, חשוב מאוד לאפיין את העסק ואת מגבלותיו כעסק קטן: האם מה שהופך אתכם לעסק קטן הינו תחום שירות מצומצם? האם מדובר בשירות הניתן באזורים ספציפיים? עד כמה תרצו להתרחב בעתיד? וכדומה. שאלות אלה הן חיוניות עבור הפעולות שתבחרו לעשות עבור הפרסום הממומן שלכם ברשת. ככלל, מה שמאפיין עסקים קטנים לרוב הוא תקציב מוגבל יחסית לקידום וקהל לקוחות מצומצם או מקומי.
שנית, לכו על בטוח
הכוונה בכך, הינה לא להתפתות להיכנס לתחרות עם עסקים גדולים יותר, בעיקר בכל הקשור למילות מפתח. במילים אחרות, כאשר אתם מחפשים מילות מפתח לשילוב במודעה, אל תלכו על המילים הבולטות והפופולאריות ביותר, גם אם נראה לכם כי הן תואמות את השירות אותו אתם מציעים. סביר להניח כי מילות אלה יככבו בקמפיינים של עסקים דומים, אך גדולים יותר. אז באילו מילים כן להתמקד? ניתן להתמקד ב”מילות זנב ארוך” או “לונגטיילים” – מדובר למעשה בביטויים (לרוב) אשר יכילו כמה מילים ויהיו בעלי תדירות חיפוש נמוכה יותר מאשר אותן מילות חיפוש הנמצאות בראש החיפושים. ביטויים אלה עשויים להיראות כמתאימים פחות, אך חשוב לזכור כי פעמים רבות הן יצביעו על לקוח ממוקד יותר והכי חשוב, מוכן לפעולה.
שלישית, התאימו את עצמכם לקהל היעד המדויק והרצוי
בהמשך לאותו אפיון אשר נתבקשתם לערוך בפסקה הראשונה, ערכו מחקר וגלו מיהו קהל היעד שלכם, לרבות אזור מגורים, גיל, שעות חיפוש אופייניות ועוד. העצה הזו הייתה יכולה להינתן תחת הפסקה הקודמת, אולם קהל היעד הוא תמיד נושא חשוב בפני עצמו. אפיון נכון של קהל יעד הינו שלב חיוני והכרחי בכל שלב של קידום אתרים, אך בייחוד בקמפיין ממומן. זכרו כי אין לכם צורך בהקלקות מיותרות אשר לא יובילו לפעולה ממשית ולכן, אל תתקמצנו בהשקעת משאבים עבור גילוי קהל היעד שלכם. אגב, זה לא שכל הקלקה אשר לא מביאה לתוצאות היא מיותרת, הרי גם פרסום הוא דבר חשוב. אולם, פרסום מן הזוג הזה הוא בגדר מותרות כאשר מדובר בפרסום ממומן אשר עולה לכם כסף…
עצה אחרונה: למרות המגבלות, שווה להיעזר באנשי מקצוע
מחד, כאשר מדובר בעסקים קטנים, הצורך בהימנעות מבזבוז כסף מיותר מורגש עוד יותר מעסקים גדולים. אולם מאידך, חבל עוד יותר לבזבז את הכסף שתכננתם להשקיע על מודעות לא אפקטיביות. לכו אפילו רק להתייעצות, על מנת שתוכלו לקבל תמונה כוללת של האפשרויות העומדות בפניכם.