מאחורי אתר אינטרנט יש רק מטרה אחת – להפוך גולשים ללקוחות. כאלה שמשאירים פנייה, מבקשים לבצע רכישה, משאירים פרטים, מתקשרים, שולחים מייל או אפילו מגיעים פיסית לעסק. חלק בלתי נפרד מכל תהליך של קידום אתרים אורגני נוגע בסוגיה הזו הידועה בשפה מקצועית “יחס המרה” (Conversion Rate). עכשיו בלי יותר מדי הקדמות מיותרות הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למנף את כמות הפניות מאתר. מוכנים? אנחנו ממריאים.
חוויית משתמש
הרעיון מאחורי המושג חוויית משתמש (User Experience) הוא לייצר “חוויית גלישה”. כזו שגורמת לגולשים להרגיש חיבור למותג ולמצוא במהירות את מבוקשם. למשל, באתר סחר קטלוגי יש לייצר מבנה היררכי ברור שמאפשר לגולשים למצוא את עצמם בקלות בין הקטגוריות השונות. יצירת חוויית משתמש היא מהלך שמשלב אלמנטים של קוד, עיצוב, מבנה, נראות, תוכן ומיקוד. שיפור חוויית משתמש הוא שלב חשוב להגדלת כמות הפניות באתר.
קידום אתרים הוא שורה של פעולות אשר נועדו למשוך גולשים איכותיים דרך מנועי חיפוש. סוד קסמו של הקידום האורגני טמון ביכולת לפלח קהלי יעד ולהתמקד בעיקר ולא בתפל. לאחר מחקר לגבי הרגלי הצריכה של הלקוחות של העסק ברשת יש לאפיין בעזרת כלים אנליטיים את הביטויים הנכונים ביותר. הביטויים שמוקלדים על ידי גולשים שזקוקים כרגע לשירותים והמוצרים שלכם. ככל שהקידום יהיה ממוקד יותר כך הגולשים שייכנסו לאתר יהיו רלבנטיים יותר. מכאן הדרך להמרות קצרה, קצרה מאד.
האם האתר מציע תוכן מקצועי?
תוכן איכותי – פקטור מרכזי בקידום אתרים
באתרי אינטרנט רבים מבינים את החשיבות שמאחורי תוכן איכותי. תוכן שמספק לגולשים ערך מוסף והופך את האתר לאותוריטה. מעבר לכך שזהו פרמטר חשוב בקידום אתרים יש לתוכן השפעה אדירה על הגולשים שמגיעים לאתר.
קחו לדוגמה שני אתרי אינטרנט שעוסקים בהנהלת חשבונות. אחד השקיע ביצירת עשרות מאמרים על הנהלת חשבונות (עוסק פטור, עוסק מורשה, מתי להפוך לחברה בע”מ, איך מגישים דו”ח שנתי, טיפים להצהרת הון ועוד) ואילו השני הסתפק במינימום הדרוש. לא צריך להיות מומחה לשיווק בכדי להבין איזה מבין שני האתרים ישדר יותר מקצועיות, ידע וניסיון. גם אם שני העסקים ממוקמים זה לצד זה בגוגל ברור מי יזכה ליותר פניות איכותיות.
האם אתם משקיעים בקידום זנב ארוך?
ביטויי זנב ארוך הם ביטויי חיפוש שמורכבים ממספר מילים ומספקים מענה לשירותים ספציפיים. למשל, “עורך דין פלילי בתל אביב” או “תיקון שעון רולקס”. הביטויים האלה מאפיינים גולשים שמעוניינים בשירותים ומוצרים ברורים. אמנם הרבה יותר גולשים מחפשים בחודש את הביטויים הכלליים “עורך דין” או “תיקון שעון”, אבל קל להבין מדוע אלה שמקלידים “עורך דין פלילי בתל אביב” או “תיקון שעון רולקס” הם הרבה יותר איכותיים.
האם אתם עוקבים אחרי ביצועי האתר?
אחד היתרונות הגדולים של השיווק הדיגיטלי (ביחס לפלטפורמות פרסום אחרות) הוא היכולת לבצע מעקב. אתם יכולים לדעת כמה גולשים הגיעו לאתר בתקופת זמן מסוימת, כמה השאירו פנייה, כמה מהפניות הסתיימו בעסקאות, כמה זמן הגולשים שוהים באתר, מהם העמודים ה”ממירים” ביותר ועוד. ניהול מעקב מאפשר לאסוף מידע יקר ערך שניתן לנתח וליישם באופן מיידי.
האם האתר שלכם מותאם לסלולר?
נדמה שאין צורך להרחיב (שוב) אודות החשיבות הגדולה של התאמה לסלולר. פשוט נזכיר פעם נוספת שיותר מ-60% מהגלישה בישראל מגיעה דרך מכשירים סלולריים והמגמה צוברת תאוצה. אתרי אינטרנט שלא מספקים לגולשים מענה סלולרי הולם מפקירים (ממש ככה) את הזירה הסלולרית למתחרים. במילים אחרות, מוותרים על כ-60% מנפח הגלישה.
רוצים לדעת כיצד לשפר את כמות הפניות מהאתר? להגדיל את החשיפה ולקבל לידים איכותיים? המומחים של סלקטד ישמחו לנתח את אתר האינטרנט שלכם ולהציע מגוון טכניקות לביצוע מיידי. דברו איתנו.