מתכננים אתר אינטרנט? רוצים לבנות אתר לעסק שלכם? ובכן, הטיפ הבא ישרת אתכם לא מעט – עיצוב אתר אינטרנט הוא חשוב מאוד, אך עליכם לוודא כי תשתית האתר מוכנה לצרכי קידום אורגני. מערכת ניהול התוכן איתה תעבדו צריכה להיות ידידותית מבחינת הקלות שהיא תאפשר לכם או למי מטעמכם לקדם את האתר. אנחנו בסלקטד מציעים ללקוחותינו ליהנות מכל העולמות במערכת אחת – אתר אינטרנט בעיצוב איכותי, מערכת ניהול תוכן (CMS) נוחה לתפעול ותשתית אתר שתוכננה במטרה ברורה – להביא את האתר שלכם גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
עוד במהלך תהליך בחינת האופציות להקמת אתר, עליכם לוודא כי מערכת ההפעלה תאפשר לאתר שלכם להגיע לעמוד הראשון בביטויים המרכזיים בתחום. אנחנו נתקלים מדי יום במערכות ניהול תוכן ובאתרים שפשוט החליטו לוותר על התענוג שנקרא SEO – Search Engine Optimization. אין כותרות נכונות, אופטימיזציית תוכן לקויה, שגיאות מזעזעות בקוד האתר והיעדר פונקציות בסיסיות שיאפשרו חוויית משתמש נוחה. אחת הפונקציות הזו היא Breadcrumbs, או בעברית – “פירורי לחם”. מהם “פירורי לחם” ומדוע הם נקראים כך? כאן בכתבה שלפניכם.
Breadcrumbs הם השורה הנמצאת מעל כותרת הכתבה/מאמר/עמוד, אשר בנויה בצורת תרשים קצר, שמציג את מיקום האייטם באתר. דוגמא ל”פירורי לחם”: “דף הבית -> גימיקים -> גימיקים לאירועים”, כאשר המילים שמסמנות את העמודים הקודמים צריכים להיות לחיצים ולהוביל לעמודים הרלוונטיים. למעשה, שורת הקוד הפשוטה הזו מאפשרת לגולשים לחזור על עקבותיהם לעמודים קודמים באתר. מכאן נובע השם “פירורי לחם”. אלה פירורים שהאתר משאיר לגולשים כדי שאלה ידעו לחזור במהירות לעמודים מרכזיים מבלי להתעסק עם ה-“BACK” המפורסם. זה גם מאפשר לגולשים להבין איפה הם נמצאים כרגע באתר ולאן עליהם ללכת.
מלבד העובדה שהם משמשים “סימני דרך”, לפירורי הלחם יש מספר תפקידים בקידום אתרים. התפקיד החשוב מכל הוא שהפירורים יוצרים היררכיית תוכן מסוימת עבור הזחלנים של גוגל. ה”עכבישים” הללו סורקים את העמודים באתר, את שורת הקוד של הפירורים ומכך מסיקים מסקנות בדבר הירככיה. העמודים המרכזיים בפירורי הלחם מקבלים משקל נכון בתוך האתר, משום שבמרבית המקרים הם יופיעו שם.
במקביל, גוגל מציג את פירורי הלחם בקישורים המובילים לעמודי האתר בתוצאות החיפוש שלו. כיום יש עדיפות לשימוש בקישורים ידידותיים באתר (friendly URL), אך יש אתרים שלא מאפשרים שימוש בטכנולוגיה הזו בצורה אופטימאלית (למשל בפלטפורמות וורדפרס). כאן גוגל נכנס לעניינים ומנצל זאת כדי להציג את מיקום האתר בצורה שהוא הבין על פי פירורי הלחם.
כאשר אנחנו מאפיינים ומגדירים אתר, אנחנו לוקחים בחשבון את פירורי הלחם ואת האופן שבו ייראו בפועל. המחשבה הזו מביאה איתה רווח גדול, שיכול לשפר את חוויית המשתמש, משום שה-Breadcrumbs באים לעשות סדר בדיוק בשביל הגולש, שיוכל לנווט במהירות למקומות אחרים. וכן, אחת המנטרות הידועות כיום בעולם קידום אתרים הוא שמה שטוב לגולש גם טוב לגוגל.
קראתם את הכתבה? ובכן, עכשיו יש לכם כמה דברים מהירים שעליכם לעשות – להיכנס לאתר שלכם ולזהות האם יש לכם פירורי לחם באתר, האם הם בנויים נכון. רוצים לקבל את חוות דעתנו בנושא? רוצים לקבל מאיתנו אבחון לגבי האתר שלכם? השאירו את הפרטים ואנחנו נשמח לסייע.