עוד לפני שנרחיב על אפקטיביות הפרסום עצמו בערוץ משלנו ביוטיוב, חשוב להזכיר שקיימים אפיקי פרסום שונים ומגוונים ביוטיוב, כאשר בראשם קיים פרסום המודעות באופנים שונים. כשבעל עסק חושב לפנות ליוטיוב, עדיף שיבחן מראש את שאר אפשרויות הפרסום בהתאם לסוג העסק, התקציב, מגבלת הזמן ושאר פרמטרים או אילוצים המאפיינים את העסק.
כמה נקודות למחשבה: האם סוג העסק השירות שלנו מסוגל להחזיק ערוץ?
“מילת הקסם” בכל הקשור לפרסום ביוטיוב היא כאמור, החדשנות והיצירתיות בתוכן הויזואליסרטון שאתם יוצרים. בסופו של דבר, אם אין לכם איזשהו ערך מוסף להעניק לצופים שלכם, אולי עדיף לוותר. הרי לא כל עסק יכול להפיק סרטון איכותי באופן תדיר, בייחוד כשהלקוחות של היום רגילים לסרטונים ברמה גבוהה יחסית, כגון פרסומות קומיות, סרטוני טיפים מושקעים וכד’.
עניין התדירות הוזכרה כבר בפסקה הקודמת, אולם ראוי להקדיש לה התייחסות משל עצמה. ערוץ יוטיוב בדרך כלל נועד להעלאת סרטונים קבועים של המפרסם. ניתן להעלות סרטונים בתדירות משתנה כמובן (כל שבוע, חודש), אולם מאוד חשוב לזכור שעניין העקביות משמעותי מאוד להשגת עוקביםצופים חדשים ולשמור על הקיימים. אגב, העלאת סרטונים יחידים פעם ב… יכולה לשדר ללקוחות שלכם שאתם לא ממש פעילים, לא ממש מצליחים וכד’ ולכן, מדובר כאן בעוד נתון שיש לשקול לפני פתיחת ערוץ.
הנזק העיקרי שערוץ יוטיוב לא איכותי יכול לגרום לקידום האתר הוא מבחינת הרושם, עניין אשר משפיע באופן ישיר על רצון הלקוחות להגיע לאתר ולהישאר בו, וכל שכן משפיע על יחסי ההמרה. תתארו לעצמכם מצב בו חיפשתם שם של עסק מסוים בגוגל והגעתם לקישור לסרטון של עסק. הסרטון היה מאוד חובבני, קצר וללא ערך מוסף, עד כדי כך שפשוט סגרתם את הסרטון באמצע. הייתם רוצים להמשיך ולעבור לאתר, או לא?
נכון, מדובר ברושם קיצוני יחסית, אבל העיקרון ברור. באופן כללי, חשוב גם להכניס את תדמית העסק לשיקולי פתיחת ערוץ יוטיוב, כאמור. במילים אחרות: אם הערוץ לא מסוגל להעביר את התדמית שאנו רוצים על העסקהמסר העיקרי ללקוחות, ייתכן מאוד שעדיף לוותר.
אין מנוס, אלא להתייעץ עם אנשי מקצוע.
תחום קידום האתרים הוא עולם ומלואו, בייחוד כאשר צצים בו אפשרויות וחוקי משחק חדשים כל העת. נישת הפרסום ביוטיוב דורשת הבנה רבה, ניסיון והכרת השוק המסוים בו אתם מעוניינים. לכן, אם אתם שוקלים לפתוח ולתחזק ערוץ יוטיוב, עדיף לפנות לחברה מקצועית המתמחה בקידום אתרים ובפרט, בעולם הפרסום ביוטיוב.