רשתות לעומת עסקים קטנים
באופן כללי, קידום אתרים לוקאלי, דהיינו – קידום המתרכז במשיכת הלקוחות הקרובים אלינו גיאוגרפית, טומן בחובו לא מעט יתרונות, בייחוד כאשר מדובר בעסקים קטנים. עסקים קטנים צריכים “לפצות” איכשהו על הגודל שלהם ופעמים רבות להתחרות עם רשתות אשר משווקות עצמן כאיכותיות, מרשימות, בעלות קו אחיד של מוצרים שניתן לסמוך עליו וכד’. אחת מן הדרכים הטובות ביותר להצלחה עבור עסק קטן היא שיווק מקומי, מכמה סיבות עיקריות.
מה לעשות, עדיין יש מוצרים שמחייבים אותנו לצאת הבית – בין אם מדובר בבית קפה, פנצ’רייה או מכון קוסמטיקה וכו’, עדיין קיימים שירותים רבים שמחייבים אותנו להגיע ישירות לבית העסק. היות וקיימים לרוב עסקים שונים ממילא בסביבתנו הקרובה, השאלה היא פשוט – לאיזה עסק נעדיף להגיע מבין כולם?. יתרה מכך, קידום של עסקים קטנים ממילא יכוון ללקוחות מקומיים שסביר להניח שירכוש מאתנו את המוצר, מאשר ללקוחות מרוחקים.
האופציה הלוקאלית קורצת ללקוחות רבים – האופציה לקנות קרוב לבית היא עדיין אטרקטיבית, גם כאשר מדובר במוצרים אשר ניתן להזמין אותם מהבית, או שנדמה כי אין חשיבות למרחק. בכל זאת, אנחנו מעדיפים להגיע קרוב ולדעת כי קל יותר להחזיר מוצרים, לשאול שאלות וכד’.
קידום לוקאלי הוא בעל פוטנציאל מיתוג משמעותי לעסקים קטנים – עסקים יכולים להשתמש בפנייה המכוונת שלהם ללקוחות מקומיים ולשווק את העסק באופן בו המקומיות תהפוך לחלק מהמותג שלו. עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל הזה, ומשווקים למשל את העסק ככזה אשר מבין את צרכי האוכלוסייה, משווקים את מוכרי החנות כחלק מן הקהילה ועוד.
קיימות דרכים רבות לקידום לוקאליבצורה אורגנית וכן קידום ממומן לוקאלי של עסקים ברשת. נזכיר כאן שתי דרכים עיקריות ואפקטיביות במיוחד: גוגל לעסקים וקידום אורגני ע”פ ביטויי חיפוש רלוונטיים. גוגל לעסקים היא אפשרות נהדרת שמציעה גוגל לעסקים קטנים, אך לא רק, ובה ניתן להירשם בחינם, להוסיף מידע, תמונות, קישור לאתר או לדף נחיתה של העסק ועוד. בעזרת גוגל לעסקים, העסק שלכם יופיע כאשר לקוח פוטנציאלי יחפש שירות על פי מילות חיפוש המצביעות על מיקום גיאוגרפי. מעבר לכך, תוכלו לצפות בנתוני המודעות שלכם על פי מאפיינים נבחרים של חיפוש ועל ידי כך, לשפר אותן לאורך זמן.
האפשרות השנייה הינה כאמור על ידי קידום אורגני המתבסס על ביטויי חיפוש גיאוגרפיים. ביטויים כאלה יסייעו לכם בשיפור יחסי ההמרה מכיוון שהם ממוקדים יותר ולרוב מצביעים על לקוחות “פועלים” יותר מאשר לקוחות שמחפשים למשל מידע כללי וכד’.