לאחרונה, קיבלנו אישור רשמי לכך שמבחינת גוגל, אין חשיבות לתג ה-ניוז מטה. מה זה בדיוק אומר מבחינת קידום אתרי חדשות, וכיצד ניתן בכל זאת לסייע לקידום אתר ולביסוסו כאתר חדשות במנוע החיפוש?
תג הניוז מטה הוא תג שגוגל הציגה עוד בשנת 2012 כדי לסייע לאתרי חדשות ודומים להם. אולם, אנו יודעים כבר זמן מה שגוגל הפסיקה לתמוך או להתחשב בתג. גוגל לא הודיעה באופן רשמי על הפסקת השימוש בתג ולכן מפרסמים רבים המשיכו להשתמש בו. לאחרונה, גורם מגוגל אישר את הספקת ההתחשבות בתג, אולם ציין כי קיומו של התג בדף ה-HTML לא פוגע בעמוד. במילים אחרות, כיום קיים אישור שהתג פשוט חסר השפעה.
תגי מטה הם תגים שנועדו באופן כללי לתיאור הדף, עבור מנוע החיפוש והגולשים. מדובר בתגים הנרשמים בדף ה-HTML ונועדו במקור כדי להשפיע גם על הדירוג של האתר. בפרט, תגי המטה נועדו כי לאפשר לכל אדם או מקדם לתאר את תוכן הדף בצורה הטובה ביותר, כך שהנושאים העיקריים שבהם עוסק הדף יופיעו בהם. אולם, עם השנים, אתרים רבים ובראשם גוגל שמו לב שתגי המטה מנוצלים לשילוב מילות קידום, יותר מאשר תיאור כנה של התוכן בדף ולכן קיימים תגים רבים שכבר לא נמצאים בשימוש, או שגוגל (עם מנועי חיפוש נוספים) מקנה להם חשיבות מעטה בלבד.
ככלל, קיימות שתי דרכים עיקריות ומשלימות: 1. עבודה לפי הדרישות הרשמיות של גוגל 2. קידום אורגני. באשר לגוגל, יש לו כמה דרישות טכניות בעיקר הנוגעות לתוכן, רלוונטיות האייטמים וכד’. באשר לקידום האורגני, הכוונה איננה רק לשילוב מילות חיפוש אלא גם דאגה לשאר המאפיינים הנצרכים, כגון: דאגה להתחדשות תדירה של התוכן, מחקר מתעדכן על מילות שילוב שיוכלו לקדם את התוכן החדשותי המסוים, התמקדות בעמוד אחד או כמה מסוימים שלהם נרצה לנתב את הגולשים, מיעוט בפרסומות ומידע שיווקי, ועוד. כמובן, שקיימת שפה ייעודית לתוכן חדשותי, אולם העניין הזה שמור בעיקר לכתבים, לעורכים ועוד.
מכל תגי המטה הקיימים, ניתן למצוא כמה שעדיין רלוונטיים ובכוחם לסייע לכם, בפרט בקידום אתר חדשות. התגית הראשונה היא הטייטל (כותרת). מטבע הדברים, התג נועד לסכם את מהות הדף ובהקשר של אתרי חדשות, חשוב מאוד לתאר נכון את עיקר התוכן שאתם מציגים. תג מילות המפתח חשוב גם הוא ובפרט לאתרי חדשות. לצד המחקר המתמיד על מילות השילוב הרלוונטיות לחדשות הספציפיות כאמור, חשוב תמיד לשלב ביטויים כלליים שעוסקים במהות האתר עצמו ולא דווקא בעמוד הבודד. לתג השם של יוצר התוכן אין תרומה רשמית לקידום, אולם הוא חשוב עבור הצורך להראות לגוגל כי אתר החדשות שקוף ורשמי.