כיום הקמת אתר אינטרנט הינה חלק בלתי נפרד מבניית עסק וכתוצאה מכך עיצוב ומיתוג אתר נכונים ועדכניים הם חלק עיקרי במלאכה זו. כדאי שהאתר יותיר בגולש רושם חיובי. כולנו ביקרנו באתרים שהנראות המיושנת שלהם וחוסר הידידותיות למשתמש גרמו לנו לעבור לתוצאת החיפוש הבאה.
מעבר לכך, חשוב שיתקיים דיאלוג בין הנוכחות האינטרנטית לנוכחות הפיזית של העסק. האתר למעשה משלים את העסק ומשדרג אותו, אך בשום אופן אינו מחליף אותו. עסק בלי אתר הוא חסר ואתר בלי עסק הוא חסר משמעות.
שפה עיצובית אחידה
הנראות של האתר והמאפיינים הקריאטיביים שלו צריכים להתכתב עם הלוגו והקו העיצובי שבחרתם. כלומר במידה שהלוגו שלכם אדום ולבן, האתר צריך לשלב אלמנטים בצבעים אלו כמו כותרות, צבעי רקע ואימג’ים באותם גוונים. הדבר נכון גם לגבי פונטים מיוחדים המזוהים עם העסק, סגנון וכדומה. כך לדוגמא, באתר של החברה הסלולארית “סלקום” צבעי הרקע הם בגוונים של סגול ותורכיז. גם הפונט הוא גופן בפורמט ייחודי שעוצב עבורם.
מיתוג “צעיר ורענן”
האינטרנט מאפשר למתג את העסק שלכם באופן יותר צעיר וקליל. הדבר רלוונטי גם עבור מותגים וחברות המספקות שירותים הנחשבים מעונבים יותר כמו בנקים וחברות ביטוח. פעמים רבות אלו עושות שימוש באינטרנט כדי לדבר עם הלקוח “בגובה העיניים” על ידי אייקונים, תמונות, שפה נגישה, סרטונים, אזור שאלות ותשובות ועוד. קל וחומר כאשר מדובר בעסקים פחות “רציניים”. שימוש בשפה ויזואלית וכלי תקשורת חזותית יכולים להנגיש ולפשט מידע מורכב עבור ציבור הלקוחות.
האתר כסוכן מכירות
רצוי מאוד להציג באתר האינטרנט את המוצרים והשירותים של העסק כפי שאנשי המכירות של העסק מתארים אותם בפני הלקוחות – כלומר להשתמש באותה שפה נגישה ושיווקית. המטרה מאחורי צעד זה היא לספק ללקוח חוויה מקבילה לביקור בעסק עצמו. בדיוק מהסיבה הזו כדאי מאוד להשקיע בתכנים איכותיים ומגוונים.
בלוג
מומלץ להוסיף לאתר בלוג או מידע מקצועי שמפרט ומרחיב על נושאים שונים בתחום. תוספת זו חשובה משום שהיא מסייעת למיתוג האתר כאוטוריטה בתחום. לדוגמה, חנות לטלפונים סלולריים שאיננה מסתפקת בהעלאת קטלוג דגמים, אלא גם מפרסמת מדריכים על סקירת מכשירים או כתבות העוסקות בבחירה בין מכשיר כזה או אחר. כך היא ממתגת את עצמה ככתובת וסמכות מקצועית לעניין. מעין מובילת דעה אם תרצו.
כאמור, אתר האינטרנט הוא הפנים של העסק שלכם, רצוי ליצור אתר מרשים המשדר מקצוענות ורצינות, אך גם נגישות וידידותיות למשתמש. כדאי לעצב את האתר באופן המתכתב עם העסק וליצור תכנים איכותיים הממתגים אתכם כאוטוריטה מקצועית בתחום. זכרו שכמו בחיים כך גם ברשת, ואף יותר, אין שני לרושם ראשוני. הדימוי שתציגו באתר יכול למנף את העסק, אך גם לפגוע בו, ולכן חשוב לעשות זאת נכון.
זקוקים לשירותי עיצוב ומיתוג אתר? פנו למומחים של סלקטד לקבלת ייעוץ ללא עלות והצעת מחיר לאתר עדכני, רספונסיבי ובעל עיצוב מתקדם – ולטעמכם.