“פינגווין” הוא עדכון אלגוריתם של גוגל המהווה צעד נוסף במגמה של ענקית החיפוש לקדם אתרים בעלי תוכן איכותי. המטרה של “פינגווין” היא להילחם בתופעת הספאם האינטרנטית המבוצעת בין השאר באמצעות קישורים חיצוניים לא רלוונטיים, שיעדם היחיד הוא להציב את האתר במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. לקראת סוף ספטמבר 2016 הכריזה גוגל על פינגווין כחלק מאלגוריתם הליבה שלה.
העדכון לוקח בחשבון מספר פרמטרים הקשורים ללינקים כמו מידת הרלוונטיות לגולש, איכות אנקור טקסט, איכות הדף המקשר ועוד וכך יש לו משקל רב עבור בעלי אתרים. על פי גוגל כ-3% מכלל השאילתות הושפעו מפינגווין, אחוזי הפגיעה בעברית גבוהים עוד יותר. כלומר, אתרים שהיו בראש תוצאות החיפוש, בין לילה מצאו עצמם “נזרקים” אל בית הקברות של העמוד השלישי והמשמעות היא פגיעה אנושה בעסקים שלהם.
דחיסה של מילות מפתח – במידה שאתם משלבים מילות מפתח באופן מוגזם שאינו טבעי לטקסט, ככל הנראה שהדבר יוביל לענישה מצד גוגל שתתבטא בהורדה דרסטית בדירוג, או במקרים קשים במיוחד תגרום להעלמות מוחלטת מתוצאות החיפוש. כדאי לעבור מחדש על האתר שלכם ואם שמתם לב שקיימת בו כמות מופרזת של מילות מפתח, דללו אותן.
עמודי סף – עמודי מעבר הם דפים שהמשתמש אינו רואה ונועדו להיות גלויים רק למנועי החיפוש. אלו הם דפי HTML פשוטים אשר מותאמים למספר ביטויים ומילות מפתח. פעמים רבות הגולשים מגיעים אליהם ואין באפשרותם לדעת שאלו דפי מעבר. למעשה זו דוגמא נוספת לתוכן אינטרנטי שאין לו ערך מוסף לגולש וכל מטרתו היא הקידום בגוגל.
החלפות לינקים רלוונטיות – אחד מדרכי הקידום בגוגל היא ריבוי לינקים המובילים לאתר שלך. מדובר בקידום לגיטימי ובמידה שהוא אמין ואיכותי יש בו כדי להעיד לטובה על האתר שלכם. בהתאם לכך גוגל דורשת מהקישורים לאתר שלכם להיות רלוונטיים לתוכן בו וספציפית לאנקור טקסט שקישרתם דרכו. לדוגמא אם האנקור טקסט הוא “כיצד תרכשו כרטיסים במחיר מוזל למונדיאל”, אין לקשר את הטקסט לעמוד באתר שלכם שמדבר על היריבות בין מסי לרונלדו. הקישור צריך להיות נוגע ספציפית לעמוד שמדבר על מציאת כרטיסים זולים למונדיאל.
תנועה מרשתות חברתיות – גוגל נותנים חשיבות לתנועה לאתר מכיוון רשתות חברתיות משום שמדובר בתנועה טבעית ולרוב היא מאוד ממוקדת מטרה. הנוסחה המנצחת כיום על מנת לבצע בצורה מקצועית קידום אתרים היא לינקים, תוכן ותנועה. מומלץ להשקיע בקידום ברשתות חברתיות, מעבר לtraffic- שהן מביאות לאתר יהיו לכך תוצאות חיוביות גם המדרג שלכם בגוגל.
תוכן ערכי עבור LSI – כלומר מילות מפתח רלוונטיות למילות המפתח הבסיסיות. לדוגמא, גוגל מצפים שאתר העוסק במוצרי אפיה ידבר גם על מתכונים, מטבח, עוגות, לחמים וכן הלאה. ניתן למצוא את ה-LSI המתאים על ידי כלי מילות המפתח שגוגל מציעה ולשלב את המילים האלו בתכנים ובמאמרים שלכם.
לסיכום, גוגל שואפת למתג את כלי החיפוש שלה כאיכותי ורלוונטי לגולש ובהתאם לכך משפרת ומעדכנת את האלגוריתם שלה. מבחינתכם, כל עוד תקפידו על יצירה של תוכן איכותי, יצירת חווית משתמש טובה וטכניקות קידום הגונות, הכל יהיה בסדר.