את זה ש”התוכן הוא המלך” כולנו כבר יודעים. אבל למרות שמבחינות מסוימות האמרה הזו, שחתום עליה לא אחר מאשר ביל גייטס מייסד מייקרוסופט, היא נכונה, זהו קו מחשבה שעשה נזק רב לזירה האינטרנטית. על פי דיווח של חברת WordPress לשנת 2017, המשתמשים במערכת הקוד הפתוח הפופולרית מעלים מדי יום כ-7 מיליון פוסטים. כמובן שנשמח לחשוב שלכל התוכן הזה יש ערך מוסף, אך ככל הנראה זהו איננו המקרה.
המטרה המוגדרת של גוגל היא לספק את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור המשתמשים, בכמה שפחות לחיצות עכבר. לתוכן חשיבות עצומה עבור גוגל ולפי אתר MOZ הוא אחד משלושת הפרמטרים המרכזיים לדירוג בתוצאות החיפוש (נכון לשנת 2017 ובעצם כבר שנים רבות). תוכן איכותי יוצר קישורים טבעיים ומשמש את האלגוריתם של גוגל “להבין” במה עוסק האתר ואיך הוא מסייע לגולשים.
פחות זה יותר
ככל הנראה תוספת תוכן לאתר כשלעצמה לא תעלה אתכם ברשימת הדירוג של מנועי החיפוש. עולם ה-SEO השתנה ללא היכר ומנועי החיפוש הלכו והשתכללו בהתאם. רבים מסתמכים בפשטות על העלאת תוכן בכמות גדולה משל המתחרים שלהם אך נשארים עם חצי תאוותם בידם. זאת משום שתוכן ירוד מניב תוצאות ירודות. לכן אנו מציעים שבמקום ליצור ולהעלות כמויות רחבות של תוכן בינוני, במקרה הטוב, השקיעו זמן ומחשבה ביצירת תכנים איכותיים לפחות לעמודים המרכזיים של האתר.
קידום נבון מתחיל עם תוכן מקורי ורלוונטי
נתחיל בהסבר אודות תוכן נמוך. תוכן גרוע הוא תוכן שהמטרה הבלעדית של היצירה שלו היא עצם הקידום בגוגל ועל כן יש לו ערך מועט מאוד עבור הקורא, אם בכלל. זהו תוכן “רזה” שלא נותן מענה לצרכים של הגולש.
ההגדרה של תוכן איכותי היא מעט מורכבת משום שהוא תלוי במספר משתנים. מה שיעבוד עבור מאפייה לא בהכרח יניב תוצאות דומות במשרד רואי חשבון. תוכן טוב ומוצלח משרת את קהל המשתמשים ויש לקחת בחשבון בעת הכתיבה את קהל הגולשים שאליהם אתם פונים. לפניכם כמה נקודות שיעזרו לאתר תוכן איכותי לקידום:
• תוכן איכותי משרת את הצרכים של המשתמשים בכך שהוא משיב על השאלות שלהם ומסייע להם להשלים את המטרות שהציבו לעצמם בחיפוש. קידום אתרים הוא הרבה יותר מתוצאות דירוג. הוא נוגע במתן מידע בתחום הרלוונטי לגולשים, מסייע בפתרון בעיות ומקדם את הקשר לאתר או למותג. כאן בעצם מתבטא תפקידן של מילות המפתח. באמצעות מחקר מעמיק של השאלות ששואל קהל היעד שלכם, תוכלו להעלות רעיונות לתוכן שיהיה להם עניין בו.
• תוכן איכותי מציע חווית משתמש מהנה, פשוטה ונגישה בכל מכשיר ובכל דפדפן. לעיצוב מחושב וידידותיות למשתמש יש השפעה חיובית על קידום אתרים. כשהאתר מושך גולשים דרך מנוע חיפוש ומספק להם תוכן איכותי וחווית משתמש טובה, גוגל שמה לב לכך. איך? בעזרת ניתוח זמני שהייה, מספר עמודים שהגולשים עובר באתר, הגעה של הגולש לתחתית העמוד, השארת תגובה בסוף הפוסט ועוד.
• זמן טעינה מהיר. אנשים מחפשים תשובות מהירות ואם לאתר שלכם לוקח זמן ממושך להיטען הדירוג שלכם בגוגל יושפע מכך. זה כבר מזמן לא סוד שאלמנט המהירות הוא חלק משמעותי וקריטי בקידום האתר.
• היו יותר טובים מהמתחרים שלכם. חשוב לעקוב אחר המתחרים שלכם ולוודא שאתם עוקפים אותם בכל הסעיפים שצוינו. מומלץ לבדוק באיזה אופן פועלים המקבילים אליכם בתחום, לראות מה עובד בשבילם – ואז לעשות את זה טוב יותר.
רוצים לדעת עוד על הקשר שבין קידום אתרים לבין תוכן איכותי? המומחים של סלקטד מחכים לשיחתכם. דברו איתנו.