קחו צעד אחד אחורה
עוד לפני המעבר עצמו מאתר ישן לחדש, רצוי מאוד לערוך מחקר מפרט אשר מטרתו היא גילוי כל התקלות והבעיות, או החסרונות, שהתקיימו באתר הישן. אנחנו יודעים שבדרך כלל מעבר לאתר חדש נעשית עקב רצון לפתור בעיה קיימת או שיפור האתר הקודם וכו’, אך אם אתם כבר משקיעים במעבר לאתר חדש, מומלץ ביותר לקחת צעד אחד אחורה ולגלות את כלל הבעיות באתר הישן, גם אלה שאתם לא יודעים עליהן. חשוב להדגיש כי מחקר כזה יוכל להיעשות רק על ידי בונה אתרים מקצועי.
אל תסתכלו רק בקנקן
בהמשך להמלצה הקודמת, חשוב לציין שבבואכם לעבור מאתר ישן לחדש חשוב מאוד לא לשים דגש רק על הפן האסתטי. קיימות שלל בעיות (עליהן נפרט בהמשך) שעלולות להיווצר במעבר כזה שמטבע הדברים, שיפור אסתטי של האתר בלבד לא יוכל לפתור. בוני אתרים מנוסים יוכלו לספר לכם על הבלאגן שנוצר כאשר בוני אתרים חובבנים בונים אתר חדש, אבל לא נותנים את דעתם לנושאי דירוג האתר הקודם, תוכן משוכפל חלילה וכד’.
כאמור, המעבר לאתר חדש עלול לגרור כמה בעיות ובניהן תוכן כפול ואיטיות. אולם, מבחינת קידום האתר, לעיתים מעבר לאתר חדש עשוי לגרור איבוד של דירוג האתר הקודם. קיימות כמה דרכים לפתור את הבעיות הללו, אולם זכרו כי עדיין לא מדובר בפתרונות “מושלמים” לכל מצב ולכן חשוב לבדוק כל מקרה לגופו עם מקדם אתרים או בונה אתרים.
הפניות 301 או 302 הן המומלצות ביותר. ככלל, מדובר בהפניות שנועדו לפתור מצבים בהם עמוד או אתר מסוים עברו לכתובת חדשה. הפניית 301 היא המועדפת במקרה של מעבר לאתר חדש, מכיוון שזוהי הפניה קבועה (לעומת 302, שהיא זמנית). הפניה זו היא חיונית במקרה של מעבר תוכן ואף דפים שלמים מכיוון שכך, גוגל יודע לזהות כי לא מדובר בתוכן משוכפל או מועתק ובעיקר, יודע לשמור על דירוג האתר פחות או יותר כמו שהיה. אולם, החיסרון בהפניות 301 או 302 הוא שהן עלולות לגרום לאיטיות בטעינה של האתר, במקרה של הפניות מרובות וכדומה. בנוסף, גוגל אמנם מתחשב בסוג ההפניה הזו, אך שמירה מושלמת על דירוג האתר איננה מובטחת.
לסיכום, בכל מקרה של מעבר לאתר חדש יש להתייעץ עם בונה אתרים מקצועי, אף החל משלב ההחלטה. בונה אתרים מיומן, יידע לזהות את הבעיות של האתר הישן, להימנע מבעיות עתידיות לרבות עונשים של גוגל למיניהם וכמובן, לדאוג לשמירה מרבית על דירוג האתר.