גוגל שינתה את פני עולם הפרסום כפי שהכרנו אותו. אין צורך להרחיב אודות ההיקף המעורבות של מנוע החיפוש בחיים של כולנו, אך רק כדי לסבר האוזן נספר כי נשלחות בו מדי יום 3,000,000,000 בקשות למציאת תוכן, מוצרים וכן הלאה. נתונים אלו מעידים על הפופולריות של מנוע החיפוש ומסבירים מדוע הוא חלק בלתי נפרד מפרסום ומיתוג של עסקים, ובראש ובראשונה מיתוג באינטרנט.
הצורך בקידום ופרסום בגוגל הוא ברור. גולשים נוטים להיכנס לאתרים המופיעים ב-4-5 המיקומים הראשונים והסיכוי שיגיעו לדף השני של תוצאות החיפוש הוא כמעט אפסי.
כלומר למיקומים אלו ישנה משמעות קריטית עבור יצירת לקוחות והגעה אל קהל היעד שלכם. מעבר לכך הקידום בגוגל הוא משמעותי למיתוג של העסק וליצירת המוניטין שלו, הופעה בתוצאות הראשיות מחזקת את הדימוי של האתר ואת תחושת האוטוריטה המקצועית שלו בקרב הציבור.
• הטיית המקום הראשון – באופן טבעי הגולשים בגוגל, בבואם לחפש תוכן או מוצר, “מחזיקים” מהאתרים במקומות הראשוניים ותופסים אותם כברי סמכא, מומחים בתחומם וכבתי עסק גדולים ויציבים. לכן לרוב הם ירכשו את המוצר מאותם האתרים או לכל הפחות יקליקו על הקישורים אליהם. הגולש הממוצע, שאינו בקיא בעולמות קידום האתרים, מניח שהתוצאות מסודרות על פי סדר חשיבות ואיכות ומייחס תכונות אלו לדפים בעמוד החיפוש הראשון.
על אף שיש בכך לא מעט, העניין מעט יותר מורכב, שהרי פעמים רבות אתרים יוצרים תוכן המכוון כדי להיכנס לתוצאות הראשונות בגוגל, ואינם ממוקמים שם על בסיס ממדי העסק ומידת הניסיון שלו. לענייננו, המטרה שלכם היא “להרוויח” מהטיה זו, ולהציב את עצמכם במקומות הראשוניים בגוגל כדי ליהנות מהמוניטין שאלו מעניקים לעסק.
• מיתוג דרך חשיפה – כפועל יוצא של הסעיף הקודם, האתרים במקומות הראשונים בחיפוש זוכים להקלקות ופניות רבות, משמע חשיפה גבוהה לקהל. שמם מופץ בציבור ובקרב הלקוחות וכך מסייע לכם מנוע החיפוש לבנות מותג חזק ומשמש כאיש שיווק עבורכם. ככל שיותר אנשים יכנסו לאתר בית העסק כך העסק ירוויח קרדיט ויזכה לפרסום.
• גנן גידל דגן בגן (או: מיתוג מאפשר פריווילגיית סינון) – אחד הפריווילגיות אליהן זוכים אתרים במקומות הראשונים בגוגל היא היכולת לבחור את הלקוחות עמם הם עובדים ובכך לקחת פרויקטים המתאימים להם. בעוד שבית עסק שלא מצליח למתג את עצמו בגוגל ככל הנראה יקבל כל הצעה, גם כאלו שהוא פחות בקיא בהן, בית עסק הזוכה לפניות רבות יוכל להעדיף עבודות שהוא כבר צבר בהן ניסיון.
כך, בתהליך הדרגתי, הוא יוכל להתמחות בתחום מסוים, להיות מהטובים בענף, וליצור קהל לקוחות מרוצה שימליץ עליו לאחרים. לדוגמא, גנן שמתמחה בגינות למרחב הציבורי, ואיננו מקבל פניות רבות, ייקח על עצמו גם פרויקטים של הקמת גינות לבנייני יוקרה. סביר להניח שאותו גנן לא יצטיין בהם במיוחד והוא יצבור לפחות כמה לקוחות מאוכזבים שכנראה יתפסו אותו כחובבן. לעומתו גנן המתמחה בגינות לבתים פרטיים, המופיע במקומות הראשוניים בגוגל ומקבל פניות רבות, יקבל רק עבודות שהן בתחום המומחיות שלו, יבצע את הפרויקטים לשביעות רצון לקוחותיו ויחזק את שמו והמותג שהוא בנה.
• הגעה ישירה לקהל היעד – כשחושבים על “פרסום” חושבים על שלטי חוצות, תשדירי טלוויזיה ובאנרים קופצים באתרים, אך מנוע החיפוש של גוגל שינה את פני עולם זה והחשיבה כיצד להגיע לקהל לקוחות נעשתה מתוחכמת בהרבה. מיתוג העסק שלכם בגוגל והופעה במיקומים הראשונים בעצם לא נתפס אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כפרסומת, אלא כמענה על צורך שהם יזמו. כך ניתן להגיע ישירות לקהל הרלוונטי ביותר אליכם, זה שהשירות או המוצר שלכם מהווה פתרון למה שהם חיפשו וכך השיווק הרבה יותר ממוקד ואפקטיבי.
מיתוג בגוגל הוא שם המשחק היום. אתר שמופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש קונה לעצמו שם, נתפס בקרב הציבור כעסק מקצועי ואמין, מגיע לקהל לקוחות הרלוונטי ביותר עבורו וזוכה לתפוצה רחבה בקהלים אלו. מעבר לכך תפוצה רחבה זו מאפשרת לבעל העסק את הפריווילגיה של לבחור פרויקטים שהוא בעל ניסיון עשיר בהם ובכך לייצר קהל לקוחות מרוצה ולפתח מומחיות בתחום.
מעוניינים שהעסק שלכם יצמח בתחום המיתוג והקידום בגוגל? צוות המומחים של סלקטד קידום אתרים עומד כאן לשירותכם. לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית עבורכם לגבי מיתוג באינטרנט וקידום בגוגל פנו אלינו ונשמח לסייע.