הסיבה הברורה לכאורה של מעבר כזה היא בדרך כלל דירוג נמוך של האתר לאורך זמן, אולם קיימות סיבות נוספות כמו חוסר כימיה, אי הבנות למיניהן באשר לדרך הקידום של האתר ועוד. הנה כמה סיבות שצריכות להדליק לכם נורה אדומה:
שימוש בשיטות קידום שאינן ישרות (“אפורות”, “שחורות”).
הבטחה לקידום אתרים מהיר מאוד.
על חלק מן התופעות הללו כתבנו מאמרים שלמים בבלוג, אז רק נציין קצת בקצרה: ככלל, קידום אתרים לוקח זמן ושיטות קידום מהירות ולא ישרות יכולות רק לפגוע באתר.
כשאתם כבר יודעים שאתם הולכים לעבור מחברת קידום אחת לאחרת, מאוד חשוב להתחיל לאסוף מישע שימושי עבור מקדם האתרים החדשחברת קידום האתרים<, לרבות מילות מפתח שהשתמשתם בהן, מידע על הקמפיינים, פעולות שונות שנעשו באתר וכד’.
בדיוק כמו בכל תחום אחר, גם בקידום אתרים ייתכן והמקדם החדש יחליט שצריך לנקוט באסטרטגיה חדשה לחלוטין כאשר האתר שלכם יעבור לידיים שלו. בכל זאת, קידום אתרים הוא גם עניין של גישה. עם זאת, אם שיטת הקידום הקודמת עבדה מצוין, אולי כדאי להשאיר אותה, אפילו אם המקדם החדש אומר אחרת. בכל מקרה, היו מעורבים בתהליך.
מעבר למידע שאספתם, חשוב מאוד להקפיד לספר למקדם האתרים שלכם כל מה שעברתם בתהליך הקידום הקודם, גם אם אתם “לא ממש מבינים בזה”. לעניין הזה קיימות כמה סיבות. א. ייתכן ומקדם האתרים יבין במה מדובר היות והוא איש מקצוע ב. ייתכן והמידע שתמסרו לו, בנוסף למחקר החדש שהוא יעשה, יסייע לו רבות להבין היכן טעיתם בעבר וכיצד להתקדם. זכרו שבסופו של דבר, ההיסטוריה הקידומית של האתר מהווה חלק חשוב מכל אסטרטגיית קידום.
הכוונה בבדיקות בסיסיות הן בדיקת הדומיין ועל שם מי הוא, שינוי סיסמאות לתוכנות שונות וכניסה לניהול האתר באופן כללי בוורדפרס, ניהול דף הפייסבוק של האתרעסק וכד’. אם אתם לא מבינים בזה, הקפידו לבקש מהמקדם החדש לבדוק זאת.
בהנחה שאתם סומכים על חברת הקידום החדשה שלכם, קחו בחשבון שייתכן והמקדם החדש ירצה לערוך כמה שינויים שלדעתו יועילו לקידום האתר. יכול להיות שהוא יעלה על טעויות עבר, יכול להיות שהוא כאמור, נוקט בגישה אחרת ובכלל, יכול להיות שזה פשוט מה שהאתר שלכם צריך. בכל מקרה, אל תיבהלו.