אז מהו LSI?
LSI הינה סוג של טכנולוגיה בה משתמש גוגל, כאשר ניתן לומר כי היא הבסיס ליכולת אסיפת המידע והניתוח של המנוע, בכל הקשור למילות וביטויי חיפוש. LSI היא הדרך בה גוגל מקשר בין מילים שונות, על פי ההקשר בו הן מופיעות. על הטכנולוגיה הזו הכריז גוגל עוד בשנת 2003, עניין אשר מצביע על המהפכנות של דרך הפעולה של גוגל, כבר אז. כך, מנוע החיפוש יכול למעשה להבין ביטויים ולא רק מילים בודדות, כגון “משרד החינוך” לעומת “משרד” ועוד. LSI מסייעת לגוגל להעניק לגולשים תוצאות חיפוש מדויקות כמה שיותר, על פי ביטויי החיפוש המתאימים.
קידום אתרים כידוע מתבסס ברובו על תוכן, מילות חיפוש, ביטויים וכד’. מעבר לכך, כאשר מובן כי המטרה של גוגל היא להציג לגולשים מידע רלוונטי לחיפוש, ניתן להשתמש במנגנון הזה לקידום האתר שלנו על ידי שילוב כמה שיותר ביטויים הקשורים למוצר שאנו מציעים. כיצד לדעת מה ביטויי החיפוש הנפוצים ביותר? דרך פשוטה היא פשוט להקליד בגוגל שם עצם כלשהו הקשור למוצר שלנו אפילו ביטוי ולראות כיצד גוגל משלים אותו. אפשרות נוספת, היא ירידה לסוף הדף לאחר החיפוש, כאשר תשימו לב וודאי כי גוגל מנסה להציע לכם אפשרויות חיפוש נוספות (שימו לב לביטויים המודגשים).
כיצד לבצע זאת באופן מעשי באתר?
איננו מכירים כמובן את כל סוגי האתרים של קוראי המאמר ולכן נספק לכם כמה דרכים עיקריות, אולם זכרו כי על מנת שתוכלו לעשות זאת באופן היעיל ביותר, יש לפנות לחברה העוסקת בקידום אתרים שוודאי תדע לאתר עבורכם את מילות החיפוש הרלוונטיות, כמו גם תדע לסדר נכון את התוכן באתר.
באופן כללי, ביטויי השילוב לרוב יופיעו במאמרים קצרים או ארוכים בעמודי האתר השונים. חשוב מאוד לפזר את אותו תוכן בכמה עמודים של האתר (במידה ויש לנו כאלה), כדי שגוגל יוכל בבוא העת להציג לגולשים עמודים שונים מתוך האתר וכל לקדם אותו טוב יותר.
כעיקרון כן, בייחוד עבור עסקים אשר אין להם תקציב רב לקידום, ונסביר: קיימים סוגים רבים של תוכן המופיע באתרים. קיימים מאמרים המיועדים רק לקידום למשל, בעוד שקיימים כאלה אשר מיועדים לקריאה של ממש והפקת מידע. בכל סוגי התוכן רצוי שיופיעו ביטויי חיפוש רלוונטיים. אולם, בעיקר כאשר אתם אתר קטן, לרוב לא יהיה לכם צורך בתוכן רב שיופיע בו או לחלופין, לא תמיד יהיה לכם תקציב להשקיע בסוגים שונים של תוכן מקדם או קידום ממומן. על כן, תוכלו להשתמש בתוכן שכן קיים באתר שלכם, להפוך אותו לאיכותי ולשלב בו כמובן ביטויים. אגב, תוכן איכותי לא חייב להיות תוכן הקשור אך ורק למוצרים שלנו. תוכן איכותי יכול להיות מאמר שימושי למשל שנפיץ ללקוחות קיימים כדי לשמור על קשר, יכול להיות משולב בכותרות, תיאורים ושלל מסרים שיווקיים באתר וכד’.