אנחנו מתארים לעצמנו שכבר נתקלתם, במודע או שלא, בפלטפורמה של גוגל שופינג. רוצים לדעת בדיוק איך היא עובדת? במאמר הבא נסקור את הדרישות, השירות עצמו והטכנולוגיה שעומדת מאחורי פלטפורמה מעניינת זו.
סביר להניח שגם אתם עורכים קניות בלחיצת כפתור באינטרנט באופן קבוע, ואם לא – אתם עורכים לפחות סקר שוק של מוצרים באינטרנט. לכן, בטח כבר שמתם לב שכשאתם רוצים לקנות טוסטר חדש לדוגמה, בראש החיפוש מופיעה לכם קרוסלה עם רובריקות הכוללת תמונות מחנויות שונות, כולל פירוט של המחיר ולינק ישיר לחנות – ברוכים הבאים לגוגל שופינג. פלטפורמה זו מאפשרת להשוות בין מחירים של מוצר מסוים ברשת, ובלחיצת קליק להגיע לחנות המציעה את המוצר. פלטפורמה זו היא מעניינת במיוחד למי שמנהל חנות אונליין ברשת ומעוניין להגדיל את המכירות שלו באופן ממוקד ויעיל. הפלטפורמה מציעה גם ערך מוסף ללקוחות, שיכולים בזמן קצר לסנן בין האפשרויות הרבות ברשת ולהגיע להחלטה מהירה יותר לגבי רכישת המוצר.
גוגל שופינג מנתח נתונים באמצעות אלגוריתמים שונים ובדרך זו מחליט איזה מוצרים רלוונטיים לחיפוש שנעשה. האלגוריתמים של החיפוש שמחליטים אילו תוצאות יופיעו בין הראשונים מושפעים מגורמים שונים שבין השאר כוללים: איכות התכנים (כמו כותרות ראשיות ותיאורי מוצר), מספר הקלקות, חוות דעת חיובית של גולשים, רלוונטיות של האינפורמציה בפיד של המוצר ועוד. האלגוריתמים מנתחים את הנתונים הללו דרך קמפיין שנבנה מראש ב – Google Ad-Words ועל ידי כך יכול לנתח את הנתונים בצורה האפקטיבית ביותר.
בעלי עסק המעוניינים למכור מוצרים צריכים לעמוד קודם כל בדרישות מסוימות על מנת להשתמש בפלטפורמה. יש לפתוח מראש חשבונות של Ad-Words לבניית קמפיין מכירה, וב-Merchant Center שדרכו ניתן לאגור, לנהל, ולעבד את הנתונים שדרכם מנוע החיפוש של גוגל שופינג פועל. זאת אומרת, השילוב של שני החשבונות האלו הוא חיוני לשימוש בפלטפורמה. לכל מוצר יש פיד משלו, שבו צריך לציין את כל המידע החיוני למוצר אותו מעוניינים למכור. לדוגמה: שם המוצר, תיאור המוצר, מספר סידורי, קישור לחנות, מצב המוצר (למשל: חדש או מיד שניה), זמינות במלאי, מחיר עדכני ועוד.
בניגוד לאתרי השוואת מחירים אחרים, האלגוריתם של גוגל מסנן את התוצאות לפי הרלוונטיות של החיפוש ללקוח ולא לפי המחיר עצמו, מהנמוך ליקר לדוגמה. היתרון למוכרים הוא שגם אם המוצר שלהם יקר יותר מהמוצר של המתחרים שלהם, הם יכולים להופיע בכל זאת בראש הרשימה בתוצאות החיפוש. יש לזכור ולהבין שהצלחת הקמפיין תלויה באיכות הפרטים בפיד המוצר – ככל שהיא תהייה מפורטת יותר ועם תכנים איכותיים יותר, כך הסיכויים להצלחה גדלים משמעותית.
לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא Google Shopping , השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.