ה-AMP הוא מוצר עדכני יחסית שהושק על ידי גוגל ומטרתו להאיץ את מהירות הגלישה של דפים במובייל. ככלל, הטכנולוגיה המהפכנית כוללת שלל פרטים טכניים, כגון ויתור על פרסומות ביניים, חלונות קופצים ובכלל, יצירה של HTML חדש ומותאם למובייל. בכך, הכלי הזה מהווה יתרון משמעותי כחלק מקידום אתרים לאלו שזה רלוונטי אליהם ושזה נעשה בצורה נכונה.
על מנת שמהירות הגלישה במובייל תהיה כמה שיותר מהירה. פיתוחו של ה-APM התחיל הודות לחשיבות ההולכת וגוברת של חוויות גלישה חיוביות מהמובייל מצד אחד, ובעיית הגלישה האיטית מהמובייל מצד שני. בעיית הגלישה האיטית, כתוצאה מעומס פרסומות או מודעות באיכות נמוכה, הביאה חברות סלולר בעולם לצאת נגד התופעה ואף לחסום או לאיים בלחסום חלק מן התכנים המגיעים אל מכשירי הלקוחות.
מאז פרסום המוצר, הוא זכה לתמיכה רחבה של אנשי מקצוע ברחבי העולם הקשורים לבניית אתרים כגון מפתחים, בעלי אתרים רבים, חברות טכנולוגיה ועוד. עולה עד כה, כי חווית הגלישה באתרים שאימצו את ה- AMP נמצאה כחיובית ביותר.
נכון לעכשיו, ה-AMP מיועד בעיקר לאתרי תוכן וכד’ ולא לאתרי מסחר. אולם, גוגל הסבירו כי ברצונם להרחיב את הפלטפורמה ולכן קיים צפי כי בהמשך הפלטפורמה תיפתח לעוד סוגים של אתרים. בנוסף, כרגע ה-ANP איננו מוגדר כפרמטר רשמי המשפיע על מערכת הדירוג של גוגל.
ומה בקשר לקידום האורגני של האתר?
היות ו-AMP לא משפיעים באופן ישיר על הדירוג של האתר, קשה לומר בדיוק כיצד זה משפיע על הקידום האורגני באופן ישיר. עם זאת, קיימים כמה גורמים אשר יש לקחת בחשבון שעשויים להשפיע על דירוג האתר:
נכון שכרגע מדובר רק בהערכות, אולם הכיוון שגוגל הולך בו אכן מצביע על השפעה חיובית מאוד של דפי AMP על דירוג האתר. לכן, המשמעות המעשית של המסקנה הזו עבור מקדמי אתרים היא ניצול “זמן ההכנה” עכשיו, לטובת תרגול ובניית אתרים שיוכלו להתמודד עם הפלטפורמה בצורה הטובה ביותר.