מיסוך, או Cloaking, היא טכניקת קידום אתרים אשר נכללת תחת שיטות המכונות “כובע שחור” המאופיינות ברמאות של הסורקים של גוגל ובאופן ספציפי, היא מציגה למנוע החיפוש תוכן שונה מזה שמוצג לגולש. מבחינת גוגל, מדובר מן הסתם בטכניקה לא מוסרית אשר עלולה להביא אף לסילוק האתר לצמיתות מתוצאות מנוע החיפוש.
למעשה, טכניקת המיסוך פוגעת באיכות האתר משני כיוונים: הן מבחינת ההצגה הטכנית למנוע החיפוש כאמור והן מבחינת אמינות האתר מצד המשתמשים, שכן הם גם לא תמיד מקבלים את מה שציפו אליו מכניסה רגילה. נדגיש, כי למיסוך כזה יש לרוב שתי מטרות: לרוב המיסוך ישמש להעלאת הדירוג בגוגל ומיקום האתר, או שיהיה מדובר באתר המוכר או מציג דברים מפוקפקים, כגון הימורים וכד’.
כאמור, מנועי החיפוש, לרבות גוגל, לא חובבים טכניקות של קלאוקינג. העניין הזה מצביע על הכרה שלהם בבעיה ולכן תהיו בטוחים שהטכנולוגיות המשתכללות כל העת של מנועי החיפוש והאלגוריתמים החכמים יעסקו רבות במציאת אתרים המשתמשים במיסוך ולהוריד אותם מתוצאות החיפוש. לכן, אנו מניחים כי גם אם לא עכשיו, בהמשך גוגל ידע למצוא את האתרים הללו.
מעבר לכך, גוגל עסוקה באופן כללי בשיפור חוויות המשתמש במנוע החיפוש. שיפור חוויית המשתמש בא לידי ביטוי במגוון תחומים כמובן, אולם בהקשר שלנו, כאשר לוקחים בחשבון שמיסוך לא רק מרמה את גוגל, אלא גם פוגע כאמור בחוויית המשתמש של רבים מן הגולשים, לגוגל וודאי קיים אינטרס כפול למצוא אתרים כאלה. הדבר יכול להשפיע בעקיפין על פרמטרים נוספים דוגמת קידום ממומן והמודעות שמכינים עבורו.
קיימות טכניקות של זיהוי משתמש אנושי, ורק כאשר הוא יבקש מהדף דבר מסוים, יופיע בפניו הטקסט המוחבא. במקרים אחרים, למנועי החיפוש יוצג דף HTML אחד, לעומת תמונות שייראו למשתמשים. בהקשר זה, נציין את אתרי הפלאש. אתרי פלאש, מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, הם אתרים אשר נבנו על טכנולוגיה שגוגל לא “שש” לקדם. לכן, מקדמים רבים בוחרים לשכתב את כל המידע בדפי HTML, אולם הגולשים עדיין ייחשפו לאתרי פלאש. דרך נוספת היא הסתרת טקסט. ניתן להסתיר טקסט יחסית בקלות על ידי צביעת מילות מפתח וכד’ בצבע של הרקע של הדף, שוודאי עין אנושית אינה יכולה לזהות אותן כך.
לסיכום, כמו במאמרם רבים נדגיש לפניכם שוב את הצורך בשימת דגש על שיפור גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל. במידה ואתם חושדים שאתר שלכם נוקט באמצעי קידום לא חוקי, או שמקדם האתר שלכם הציע לכם להשתמש באמצעי כזה, מומלץ ביותר לפנות לגורם מקצועי נוסף אשר יבדוק את האתר שלכם ויציע לכם דרכי קידום חוקיות, אפקטיביות ואמינות שיועילו לכם לטווח הרחוק.