אופטימיזציה של אתר האינטרנט היא חשובה ביותר ויכולה להעלות את רווחי העסק בצורה משמעותית. איך זה בדיוק עובד ומה הקשר לקידום האתר? במאמר הבא נסקור את הנקודות החשובות.
כשמדברים על אופטימיזציה (Optimisation) של אתר אינטרנט מתכוונים לבדיקות מסוימות שנעשות על מנת לראות איך האתר מתפקד והאם הוא מותאם בצורה האולטימטיבית לצרכי הגולשים. בדיקות אלה מספקות הצצה לדרך בה האתר בנוי, ובוחנות אם יש בעיות מסוימות שעלולות לפגוע בתהליך ביצוע פעולות באתר. בואו ניקח דוגמה מתחום האי-קומרס: האתר צריך לתת מענה אולטימטיבי לגולשים בכל שלבי הרכישה. אם אחד מהתחומים לא עובד כראוי, הדבר יכול להתבטא ברכישות מועטות, אם בכלל, וכתוצאה מכך להפסדים כלכליים לבעלי העסק. מעבר לכך, אופטימיזציה נועדה לשדרג את האתר עצמו מבחינת ביצועים, על מנת לשפר, בין השאר, גם את קידום האתר.
אופטימיזציה לאתר אינטרנט נעשית על ידי ניסויי A/B – שבה משווים בין גרסאות שונות של האתר, על ידי בדיקה מול משתמשים קיימים בלתי תלויים בבנייתו. בבדיקה זו בוחנים את האינטראקציה של המשתמשים עם שתי הגרסאות של אתר האינטרנט, ויכולים לקבוע באופן מדעי איזה מהן עובדת בצורה הטובה ביותר. ניתן לבדוק אינטראקציה עם עמוד שלם (לדוגמה: את הניווט, האם יש הבנה של תחום העסק), לבחון תהליך קנייה, או לבדוק אם ישנן בעיות וקשיים בזמן שממלאים טופס כלשהו. בצורה זו ניתן לראות אם המשתמשים חווים קושי מסוים בזמן הגלישה והאם התהליכים שעליהם לבצע ברורים בצורה מספקת. במידה ומתגלים קשיים, ניתן להתאים את עיצוב האתר והפונקציונליות שלו בהתאם לתוצאות וכך להימנע מבעיות רבות שעלולות לצוץ בעתיד.
אופטימיזציה לאתר היא תהליך שמומלץ לעשותו לפני שמעלים את האתר לאוויר על מנת לחסוך במשאבים וזמן יקר. דבר זה רלוונטי במיוחד לבעלי עסקים וחברות שרוצים לוודא שהאתר שלהם מספק את צרכי העסק ומותאם לצרכי הלקוחות. אופטימיזציה יכולה להעלות את רווחי החברה באופן משמעותי, מכיוון שהביצועים באתר בנויים נכון ומתחשבים בצרכים של המשתמשים. מעבר לכך, היא משפרת באופן אוטומטי את קידום האתר במנועי החיפוש. בגלל שעריכת הניסוי יכולה לתת אינדיקציה אמיתית על בעיות באתר, וניתוח איכותי של האתר על בסיס עובדתי, ניתן לשנות ולעצב מחדש חלקים באתר שלא עובדים כמו שצריך, ובזמן.
מעבר לאופטימיזציה של אתר האינטרנט עצמו, מומלץ לערוך גם אופטימיזציה לקידום האתר. אופטימיזציה זו מתמקדת בצדדים יותר טכניים שלו כמו: שיפור מהירות הטעינה של האתר, רספונסיביות והתאמה למובייל, וידוא שהתוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד, בנוי בצורה נכונה וללא שגיאות כתיב, שיש שימוש בתגיות, שיש תיאור נכון של אתר האינטרנט, ועוד פרמטרים רבים בתחום.
מעוניינים לשמוע עוד? לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא אופטימיזציה, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.