מהו ” provided Not” בגוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס מאפשרת צפייה בנתוני תנועה אורגנית של האתר שלנו. כיום, גוגל לא מציגה נתח גדול מאד ממילות החיפוש הרלוונטיות אשר הובילו לאתר שלנו ולעמודים נבחרים מתוכו, וליתר דיוק, היא לא מציגה בפנינו כ-97% (על פי הערכות) ממילות החיפוש או הביטויים שהצליחו בקידום האורגני לאתר שלנו ולהביא את הגולשים אלינו, תוך הצגתן כ-Not provided.
חשוב לציין שמדובר בתהליך הדרגתי מבחינת גוגל, שכן עד לפני כמה שנים ניתן היה להיכנס לצפות בכמעט כל נתוני הכניסות לאתר הכוללות תנועה אורגנית. אולם, בשנת 2010 גוגל פרסמה הודעה שעל פיה היא לא תספק את הנתונים הללו. הסיבה הרשמית לכך היא מגמת ההתאמה האישית של גוגל בשנים האחרונות, מגמה שגם מגינה על פרטיותו של המשתמש.
בסופו של דבר, חוסר ההצגה הזו מקשה מאוד על ניתוח התנועה האורגנית לאתר ופילוחה, שכן כיום מקדמי אתרים ואפילו בעלי אתרים צריכים להתמקד בנתונים עקיפים המוצגים על ידי גוגל אנליטיקס כדי לדעת מהי באמת מגמת הגולשים.
אולם, גוגל ממשיכה להציג נתונים מלאים אודות מילות המפתח הרלוונטיות באפיק גוגל אדוורדס, כלומר לקוחות משלמים יכולים לצפות בנתוני תנועה אורגנית לאתר שלהם למרות שלכאורה העניין פוגם בפרטיות גולשי מנוע החיפוש. ליתר דיוק, גוגל לא מגנה על פרטיות המשתמשים שלחצו על המודעות הממומנות.
ובכן, קיימות כעמה דרכים מרכזיות אשר מתחלקות לשניים:
מיקוד בנתונים שגוגל כן מציגה לנו – גוגל מאפשרת לנו לראות אילו דפי נחיתה או עמודים מסוימים באתר היו פופולאריים במיוחד (הדפים הראשונים אליהם הגיעו המבקרים באתר). דפים אלו עשויים להיות שימושיים מאוד בכל הקשור להערכת מילות המפתח הרלוונטיות עבור הגולשים או הנושאים הרלוונטיים ביותר עבורם. במילים אחרות, שימו לב היטב לביטויי המפתח ובכלל לתוכן המופיע בדפים הללו באתר בקיום הממומן.
צירוף דוחות שונים והצלבתם – קיימים תוספים שונים לגוגל אשר מאפשרים ניתוח והצלבת מידע מתוך זה שכן מוצג לנו, כגון: Supermetrics ו-Search Analytics for Sheets. ניתן גם לקשר את חשבון הגוגל אנליטיקס ל-Google Search Console וכד’. חשוב לזכור שגוגל עדין מציגה לנו דוחות שימושיים שונים, כמו דוח של ביטויי מפתח שדרכן האתר שלנו מפורסם וכו’. בקיצור, ניתן עדיין לעשות שימוש, בחכמה, בכלים ובדוחות שגוגל כן מאפשר לנו לצפות או להשתמש בהם.
לסיכום, גוגל אמנם מסתירה מאתנו מידע שימושי, אך עדיין מאפשרת לנו לקבל מידע חשוב הקשור לתנועה האורגנית באתר. בעזרת עריכת מחקר מעמיק ושילוב נתונים ודוחות, ניתן לקבל תמונה מדויקת יותר של ביטויי המפתח המרכזיים שקידמו את האתר שלנו בגוגל.