רימרקטינג הוא אחד משיטות השיווק הנפוצות והאפקטיביות ביותר המשמשות עסקים רבים ברשת. אם טרם שמעתם עליו או ביצעתם אותו, הגיע הזמן להבין על מה מדובר!
רימרקטינג, או בשפתנו – שיווק מחדש
הרימרקטינג היא שיטת שיווק שבבסיסה עומד הרעיון של שיווק המוצריםהשירותים מחדש לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם. ההיגיון העומד מאחורי השיטה הזו הוא פשוט – ראשית, לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם יש סיכוי גבוה יותר לרכוש את המוצריםהשירות שלכם בסופו של דבר משום שהם מתעניינים בתחום וכד’. שנית, ללקוחות לעיתים לוקח זמן להחליט ולהשתכנע. שיטת הרימרקטינג “מסייעת” להם להחליט מהר יותר, אם אפשר להגדיר זאת כך.
באופן עקרוני, קיימות שתי שיטות מרכזיות בשיטת השיווק הזו: שיווק על ידי הורדת קבצי cookies בדפדפן של הלקוח ושיטת זיהוי פרטי מכשיר פלאפון. השיטה הראשונה היא מאוד פשוטה, ומתבצעת על ידי טכנולוגיות מעקב באמצעות קבצי קוקי. השיטה השנייה, מתבססת על זיהוי מכשירי פלאפון בעזרת תוכנות שונות. חשוב לציין ששיטת הרימרקטינג השנייה היא חדשה יחסית, מכיוון שרק בשנים האחרונות, השימוש בסמרטפון התגבר כל כך, שהוא התעלה על השימוש והגלישה בדסקטופ. בכל אופן, ברגע שקיים איזשהו מעקב אחרי הלקוח, כל פעם שהוא ייכנס לאתר פרסומי, הוא ייחשף דווקא לפרסומים שלכם עם תוכן מגרה ומניע לפעולה.
קיימות שיטות רבות ואפשרויות מעקב שונות אחרי הגולשים שלכם, אולם אחת האופציות הקלות והמומלצות ביותר היא אופציית הרימרקטינג של גוגל. כדי לעשות זאת, תוכלו לקבל מגוגל אדוורדס קוד קצר שאותו תצטרכו להוסיף לדפים שונים באתר שלכם. היתרון בהוספת הקוד הזה היא יצירת רשימות רימרקטינג רחבות ככל שתרצו, ע”פ הנושאים השונים של דפי האתר שלכם.
אופציה נוספת ומומלצת של גוגל היא הוספת ה-“קהלים דומים” לרשימות הרימרקטינג שלכם. אותם קהלים דומים נוצרים על ידי גוגל, מבדיקת אתרים שונים והגולשים המגיעים אליהם בטווח זמן של החודש האחרון. גוגל למעשה מחפשת עבורכם את הלקוחות המתאימים ביותר, אלה שדומים בפעילותם ללקוחות הקבועים שלכם ובכך, מעלה את פוטנציאל השיווק שלכם.
עד כה, דיברנו רק על רשימות הלקוחות הפוטנציאלים, אלה שייחשפו לפרסום הבא שלכם. אולם, כדי למקסם את פוטנציאל הרימרקטינג שלכם יש להתעכב קצת על הפרסום עצמו. ראשית, חשוב מאוד לנסות ולמקד את הפרסום שלכם כמה שניתן, בהתאם להעדפת הלקוחות שלכם (או הגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם). כמובן שיש לעשות זאת בחכמה, שכן פרסום ממוקד מדי עלול להביא לתוצאה ההפוכה מזו שרציתם. שנית, חשוב מאוד לבצע מחקר מקיף אודות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולדאוג לקמפיינים פרסומיים נוספים, מלבד הרימרקטינג. למרות שמדובר בכלי נפלא, חשוב לזכור שעדיף לא להסתמך עליו כקמפיין פרסומי בלעדי.
לסיכום, לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא קמפיין רימרקטינג ובכללי על קידום ממומן השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.