אנשים רבים שומעים את המילה ״שיווק״ והדבר הראשון שהם חושבים עליו הם פרסומות בכל מיני ערוצי תקשורת או ברשתות החברתיות השונות. מכיוון ששיווק ופרסום הם אכן תחומים חופפים, הרבה אנשים נוטים להגדיר אותם כמקשה אחת. אך המציאות שונה: פרסום אמנם קשור בעקיפין בשיווק, אך הוא רק נגזרת בודדת שלו. תחום השיווק הוא רחב מאוד ומתחלק לתחומים שונים הסובבים סביב המותג, המוצר והשירות של חברה מסוימת. תחום השיווק הוא חשוב וחיוני לכל עסק וחברה, במיוחד היום, בתקופה בה התחרות על הנאמנות של הלקוחות (והכיס שלהם) גבוהה, והצורך בנוכחות בכל המדיות היא קריטית על מנת להישאר רלוונטיים, חשוב לדעת מה ההבדלים בין שני התחומים.
אמנם תחום השיווק (Marketing) מתמקד בעיקר במוצר ואסטרטגיית מכירות, אך למחלקת השיווק בחברות רבות יש אחריות גדולה לא רק על משיכת לקוחות חדשים, אלא גם על התדמית (Public Relations) של החברה מול הלקוחות, הספקים, והשותפים השונים שלה. בין השאר יש דגש גדול על חיזוק מותג החברה, ועל האסטרטגיה השיווקית הכוללת בכל הערוצים והמדיות. מעבר לכך, מחלקת השיווק אחראית על מגוון משימות מסביב לכל המוצרים של החברה ומתחלקת לתחומים רבים כמו:
פרסום (Promotion) הוא רק חלק אחד מהנגזרות הרבות של תחום השיווק ומתמקד באמצעים ובכלים שונים, כמו גם באסטרטגיות מתאימות (ומוגבלות בזמן), שיגרמו לקהלי יעד לרכוש את המוצר או את השירות אותו מפרסמים. על ידי שיטות פעולה שונות, במדיות השונות (אונליין, אופליין) הכוללות ניתוח ופילוח של קהלי יעד, צרכי לקוחות ועוד. ייתכן שמכיוון שתחום הפרסום הוא כל כך אפקטיבי ובולט, זוהי הסיבה לבלבול שאנשים חווים, ונוטים לחשוב שנגזרת הפרסום הוא התחום המרכזי בשיווק.
העולם הדיגיטלי שינה את פני השיווק לחלוטין והפך אותו ליותר ישיר ודינאמי – מה שדורש היום מאנשי השיווק ידע יכולות נוספות בהשוואה לעבר. עקב הצרכים שהשתנו בשוק, והתחרות הגוברת עקב העלייה ברכישות המקוונות, חברות רבות עומדות כיום בפני שינויים רבים וצריכות להתאים את עצמן לשוק. נוכחות גבוהה באינטרנט ע״י מכירה מקוונת, קידום אתרים ובלוגים, פרסום ושיווק ברשתות החברתיות על ידי יצירת קמפיינים שונים – הם רק חלק קטן מכך. רוצים לשמוע עוד על שיווק ופרסום? לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא שיווק ופרסום השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.