לפני הכל, כמה הבהרות באופן כללי, קיים חוט מקשר בין רבים מן הגורמים שיוזכרו והוא – שיפור חווית המשמש ורלוונטיות האתר עבור הגולש. נראה שהכיוון הכללי של גוגל הוא “ללכת עם הגולשים”, כלומר להסתמך על הגורמים שעשויים להשפיע עליהם ועל התנהגותם בפועל, בכל הקשור לדירוג האתר. לכן, השאלה המרכזית שכל בעל אתר צריך לשאול את עצמו בסופו של יום היא – אילו גורמים עשויים להפוך את האתר שלי ליותר ידידותי? וכד’. בנוסף, נציין שכל אתר צריך לשים דגש על מרכיבים קידומיים שונים, בהתאם כמובן לסוג האתר וצרכיו. במילים אחרות, עדיין יש להתאים את האסטרטגיות ודרכי הקידום האורגני לאופי האתר באופן אישי.
תוכן וביטויים פופולאריים<
תוכן היה ועודנו אחד הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג גבוה של אתר מצדו של גוגל ואכן, מסתבר כי גם בשנת 2017 נמצא שאתרים בעלי תוכן ארוך יותר זכו לדירוג מוצלח יותר. אולם, ככל הנראה גוגל יודע להבחין בתוכן שלא קשור לביטויי המפתח המופיעים בו, דבר המדגיש את הצורך בתוכן איכותי הנותן ערך מוסף לגולשים. זכרו כי בסופו של דבר בכוחו של התוכן להשאיר את הגולשים באתר שלכם, עניין שכפי שנסביר בהמשך, משפיע גם הוא על הדירוג.
כניסות לאתר לעומת עזיבות של גולשים
מניתוח אתרים שדורגו במיקום גבוה במנוע החיפוש, נמצא כי קיימת חשיבות למה שמכונה “תנועה ישירה” שמתייחסת לגולש אשר הקליד מראש את הכתובת של האתר או שהגיע אליו ישירות דרך קיצוריםסימניות בדפדפן. גורם הקשור לכך שנמצא גם הוא כמשפיע הוא “אחוז הנטישה” מהאתר. אחוז הנטישה מתייחס בגדול למצב בו גולש נכנס לעמוד מסוים באתר ולא המשיך ממנו לעמוד אחר תוך פרק זמן שגוגל מגדיר. אגב, ייתכן מאוד שכמות העמודים שגולש נכנס אליהם משפיעה גם היא על הדירוג.
קישורים לאתר
קישורים לאתר מתייחסים לכמות האתרים (או דפי הנחיתה בקידום ממומן וכד’) אשר מפנים את הגולשים לאתר. מדובר בשיטה קידומית דיי מוכרת, שבאופן כללי ידועה ביכולת שלה להעלות את הנוכחות של האתר ברשת וכמובן, להביא עוד ועוד גולשים. אגב, חשוב לציין כי קישורים נפוצים ואפקטיביים במיוחד הם קישורים המבוססים על תוכן, עניין המדגיש עוד יותר את חשיבות התוכן עבור הגולשים.
רמת אבטחה
הכוונה ברמת אבטחה היא לאתרים אשר עברו לפרוטוקול המאובטח יותר HTTPS. גורם זה נמצא כמשפיע פחות מגורמים אחרים אומנם, אך עדיין הוא חיוני ונראה כי חשיבותו מבחינת גוגל רק תלך ותעלה. חשוב לציין כי מעבר אליו מאתרים שעדיין מפעילים את פרוטוקול HTTP עלול להביא לבעיות שונות באתר, אולם אסור לזלזל בו שכן הוא משפר את האמון של הגולשים ושל גוגל באתר.