מחקרים שנערכו מצאו כי מחצית מהגולשים לא ימתינו יותר משלוש שניות עד שהאתר שלכם יטען במלואו. הגולשים נותרים באתרים מהירים ובחוויית משתמש מוצלחת, ולא פעם אתר שלוקח לו זמן לעלות נתפס כלא מקצועי ואף כמסוכן. אין ספק כי כיום מהירות טעינת אתרחשובה בכל פרמטר בשיווק דיגיטלי.
במידה שהלקוח המתין זמן ארוך מכך לאתר שלכם הוא יצא מהאתר במהירות, דבר שבמקרה שחוזר על עצמו יוצר חוזי נטישה גבוהים. בהתאם לכך גם הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש עלול לרדת משום שאחוזי נטישה גבוהים מאותתים על אתר שאיננו איכותי, ועם הירידה בדירוג צונחות כניסות המשתמשים החדשים, כך שמדובר בהפסד כפול. כמובן שיש לציין שמהירות טעינת האתר היא פרמטר נוסף באלגוריתם החיפוש של גוגל.
באופן כללי, צריך לחשוב על קידום אתרים בגוגל כמשהו טבעי. גוגל מתעדף אתרים שיתנו ערך מוסף לגולש, שיגרמו לו לחזור שוב ושוב, לשוטט בין העמודים וליהנות מהגלישה. אם הם לא נהנים, אז האתר לא רלוונטי. אם האתר לא רלוונטי ולא בר סמכות, הדירוגים יהיו בהתאם.
למהירות טעינת אתר יש חשיבות אפילו גדולה מכך במובייל. בטלפונים סלולריים הסבלנות של הגולש אף קצרה עוד יותר. בנוסף, משום שממשק המעבר בין הכרטיסיות אינו נגיש, האתר שלכם לא נהנה “מהפריווילגיה” של מעבר לאתר אחר וחזרה אליו כאשר העמוד עולה. במובייל אם האתר לא עולה תוך שנייה או שתיים, איבדתם את המבקר. כיום גוגל גם מתעדפת טכנולוגיית AMP – עמודי מובייל מהירים במיוחד.
ישנם מספר כלים שיכולים לעזור לכם לבחון את מהירות האתר שלכם וביניהם:
• Google Speed Test – כלי ידידותי ופשוט בפיתוח גוגל שבוחן את מהירות ה-URL.
• Pingdom – בדיקת מהירות חינמית כתובת דרך אתר החברה.
• Google Analytics – דו”ח מהירות אתר ומהירות הטעינה שלו. בנוסף הכלי מציע כיצד לשפר את נתונים המהירות שלכם.
• WebPageTest- הממשק לא כל כך נגיש אך מספק בדיקת מהירות מעמיקה באופן מיוחד.
• InternetSupervision – השירות מבצע בדיקה יסודית של האתר ממוקומות שונים בעולם, אך עורך כמה דקות כדי לבל את התוצאות.
• GTmetrix – כלי חזקים לבדיקת ביצועים וזמנים.
רוצים ליהנות מאתר אינטרנט איכותי, שמותאם לגוגל במגוון רחב של פרמטרים ובעל מהירות טעינת אתר גבוהה במיוחד? צרו איתנו קשר לקבלת הצעה מותאמת אישית עבורכם.