תוכן משוכפל הוא כזה שמופיע ביותר מכתובת URL אחת, כלומר בכמה אתרים ואף בכמה דפים באותו אתר. התוכן הכפול לא יביא בהכרח לעונש בגוגל, אולם כפי שנסביר בהמשך, הוא עשוי ליצור מגוון בעיות אשר יביאו בסופו של דבר לתוצאות שליליות עבור האתר. חשוב לציין כי תוכן כפול לא חייב להיות משוכפל באופן מדויק, אלא מבחינת גוגל מספיק שהתוכן יהיה דומה מאוד, עניין אשר ישפיע על יכולתו של גוגל להחליט איזו גרסה אמינה יותר ורלוונטית לגולש. בנוסף, התוכן הכפול עשוי להוות מכשול עבור הדירוג של הקידום האורגני בגוגל משום שקשה להחליט איזה קישור בדיוק הוא הכי איכותי, איזה אתר הוא הכי אמין ואיזה אתר להציג כאשר עולה שאילתא בגוגל.
ההערכות הן שמעל 25% מהתוכן הקיים ברשת הוא למשעה משוכפל. בעיה זו מופיעה בהיקף כל כך גדול לא רק משום שקיימות העתקות לא אתיות, אלא גם משום שבעלי האתרים עצמם עושים טעויות בתחום ולמעשה שמים לעצמם רגל.
מקרים נפוצים של תוכן משוכפל ניתן למצוא אפילו בכתובת האתר עצמו. התוכן המשוכפל יכול להופיע בסדר שונה ואף באותו הסדר, כאשר אחת הכתובות מכילה עוד תוספת שמקורה בהטמעת קודי אנליטיקס וכו’. מקרה נפוץ אחר הוא אתר בעל שתי גרסאות (במקרה שכמובן התוכן זהה בדפי האתר). אתרי מסחר למיניהם מכילים גם הם תוכן כפול פעמים רבות, שכן בדפי המוצר עצמו, כשאר מדובר במוצר בעל גרסאות שונות וכד’, יופיע תוכן זהה או דומה.
הבעיה העיקרית היא באובדן דירוג ותנועה לאתר. כמות התנועה נפגעת מכיוון שכאמור, מנע החיפוש לא יודע להחליט איזה אתר להציג בכל פעם ולן הוא נאלץ לנחש. בנוסף, קישורים מאתרים אחרים יכולים גם להיפגע על פי אותו הגיון – גם הם לא יודעים להחליט לאיזה אתר לקשר ולכן פעמים רבות ניתקל בקשורים רבים לכתובות שונות, במקום ריכוז הקישורים לכתובת אחת שאמורה לספוג את התנועה. כל הדברים ואלו ועוד משפיעים כאמור על כל הנושא של קידום אתרים ככלל לא משנה על איזה אתר מדובר ועל כן יש להקפיד על נושא התוכן המשוכפל מאוד.
Google Search Console – כלי שדרכו ניתן בין השאר לקבל מידע ישירות מגוגל אודות האתר, למשל כותרות כפולות. אגב, חשוב להתקין את הכלי באתר הודות לשלל האופציות שהוא מציע לנו כגון הקלקות לאתר, קישורים לאתר מאתרים שונים ועוד.
הפנית 301 – מדובר בהפניה קבועה מעמ’ אחד לעמוד החדש בו נמצא התוכן. רלוונטי במיוחד לאתרים ישנים שבנוסף להם קיים אתר חדש ומשודרג המכיל את אותו התוכן. הפנית 301 חשובה במיוחד למנועי החיפוש ואף מסייעת בשמירת הדירוג של האתר הישן והעברתו לחדש.
תג קנוניקל – תג אשר תפקידו הוא הכרזה על עמוד ראשי או מועדף מבין עמודים בעלי תוכן זהה. חשוב לציין שגוגל כנראה מתחשב בו, אולם באופן רשמי הוא איננו מחויב לכך.