תג קנוניקל (Canonical tag): מהו ומה תפקידו?
תג קנוניקל הינו כלי עבור בעל האתר אשר נועד לציין בין מנועי החיפוש מהו העמוד “המועדף” מבין עמודים המכילים תוכן דומה מאוד ואף משוכפל. תוכל משוכפל, בדומה להרבה מאוד פרמטרים נוספים בקידום אתרים, הינו מצב אשר עלול לגרום בעיה רצינית לאתרים. מדובר בתוכן אשר מופיע באינטרנט בכמה מיקומים (לא חייב להיות באותו האתר). האינטרס של גוגל הינו להשאיר את הדף המקורי באוויר לעומת השאר, אולם הוא איננו תמיד יודע לזהות מהו הדך המקורי. במקרה כזה, ייתכן וגוגל יסיר את הדף שתהיו מעוניינים להשאיר (או אחד מהם) מן התוצאות. חשוב לציין כי הבעיה של תוכן כפול הינה מאוד שכיחה באתרים ולכן יש לפתור אותה מוקדם ככל הניתן.
היכן ממקמים את תג הקנוניקל?
תג הקנוניקל ממוקם בתוך כתובת ה-URL, בחלק העליון של דף ה-HTML בדף שבחרתם. השורה שמוסיפים תראה כך: link rel=”canonical” href=”……
לא, תג קנוניקל איננו דבר אשר מנועי החיפוש מחויבים להתחשב בו או לעקוב אחריו. עם זאת, הוא בהחלט מומלץ ואנו יודעים כי מנועי חיפוש רבים הביעו תמיכה בתג (אל תשאלו אותנו מדוע הוא מוגדר רק בגדר “המלצה”). מעבר לכך, קיימים מקרים בהם עדיף להשתמש בכלל בהפניית 301. עבור מי שלא יודע, מדובר בהפניית אתר או עמוד מסוים לכתובת חדשה והיא מומלצת ביותר. הפנית 301 מיועדת בעיקר עבור מנועי החיפוש ולכן מומלץ להשתמש בה במקרה ואתם לא חייבים ששני הדפים או העמודים בעלי התוכן הזהה יהיו זמינים. במקרה בו שני העמודים הם הכרחיים, השתמשו בתג קנוניקל.
כעיקרון לא. ניתן להגדיר באמצעות שימוש בתג דומיין מועדף לתוכן אשר מופיע בדומיין אחר. כפי שציינו בפסקה הקודמת, קיימת גם אפשרות הפניית 301 אשר מומלצת יותר מן השימוש בתג קנוניקל, בייחוד במקרה כזה, של תוכן המופיע בשני דומיינים שונים. יחד עם זאת, כאשר מתחילים את התהליך מההתחלה, דהיינו מתהליך של בניית אתרים, אפשר למנוע את השימוש בהפניית 301 בעתיד כך שהכל יתחיל ויישאר על אותו דומיין. באילו מקרים כן להשתמש בתג? למשל במקרה של חנות אינטרנטית ואתרי מסחר שונים, בהם קיים תוכן דומה בעמודים שונים ועוד. מתי לא להשתמש בה? כאשר אתם יכולים לוותר על דומיין אחד לעומת האחר ולשלוח הן את הגולשים והן את מנוע החיפוש לכתובת החדשה.
לסיכום, תג הקנוניקל איננו פתרון קסם, אולם הוא כלי מצוין לפתירת בעיות ספציפיות של תוכן החוזר על עצמו בעמודים שונים.