מה זהFriendlyURL?
Friendly URL, או “ידידותית”, היא כינוי לכתובת שלרוב תהיה קצרה, קריאה וקשורה בקשר ישיר לדף שאליו היא מובילה. כתובת URL של עמוד ללא עריכה, לרוב תיראה כמו אסופה של אותיות, מספרים וסימני פיסוק או קריאה שלא ניתן לזכור וודאי שלא ניתן לקרוא. לעומת זאת, כתובת URL ידידותית היא כתובת שתהיה ידידותית יותר הן עבור הגולש הן עבור מנוע החיפוש.
ניתן להגדיר בכתובת ה-URL את השם של התוכן עצמו או שם קרוב וכד’, ובכך לסייע לגולשים למצוא את העמוד.
על ידי שילוב המילים (בעברית או באנגלית) אנו למעשה מסייעים גם למנוע החיפוש לקשר בין העמוד שלנו והתוכן בו לבין השם שלו ובכך מסייעים בקידום האתר.
ניתן לשלב בכתובת גם מילות חיפוש, דבר שמסייע לקידום האורגני.
הירככיה כידוע, היא גורם משמעותי בקידום האתר גם כן, בייחוד באתרים גדולים, בהם נרצה לסייע לגוגל להבין אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות. בהקשר של כתובת ה-URL, ניתן לסייע להירככיה של העמודים השונים על ידי העריכה, שמסייעת על הדרך גם לגולשים לנווט באתר.
אנו מודים כי עבור מתן תשובה מדויקת נצטרך לבחון כל מקרה לגופו, אך באופן כללי חשוב לזכור שמדובר בעוד דרך ששווה להשתמש בה ובקיצור – למה לא? על ידי כמה פעולות פשוטות ניתן להפוך את כתובת העמוד עמודים לידידותיות ולהימנע מכל ספק.
למרות שתאורטית ניתן לעשות זאת בצורה טכנית (כל עוד תקשיבו להוראות), אנו לא ממליצים לאלה שאינם מקדמי אתרים מנוסים, לעשות זאת, מכמה סיבות: ראשית, מאחורי כל מילת חיפוש שמשולבת ב-URL ובכלל, צריכה להיות מחשבה רבה, מחקר וכד’, ולכן לרוב, רק מקדמים יכולים לעשות זאת כמו שצריך. שנית, היררכיה נכונה ואפקטיבית היא ללא ספק דבר שרק מקדמי אתרים יכולים לבנות. אגב, ההיררכיה תהיה חשובה לכם מאוד במקרים בהם תרצו למצוא תוכן ישן, להחליף אתר (או להפנות מתוכו לאתר חדש) ועוד.
טיפים נוספים לכתובתURL;ידידותית:
גם אם כותרת התוכן ארוכה יחסית, העדיפו שם קצר.
הימנעו מסימני קריאה מיותרים, מספרים ועוד.
אם מילת המפתח לא משתלבת טוב, עדיף לוותר עליה.
מבחן המציאות
כתובת URL שאינה ידידותית עשויה להיות גורם בחוסר הצלחה של עמוד מסוים. כדי לברר זאת, הכי פשוט להתייעץ עם חברת קידום אמינה שתוכל לסייע לכם לבחור כתובות URL שבאמת יועילו לכם.