מה הקשר בין כתיבת ביקורות של גולשים על העסק לבין קידום אורגני? במאמר זה נעבור על היתרונות של פלטפורמת GOOGLE MY BUSINESS ונסביר את הכוח הטמון בביקורות הגולשים לשיווק העסק.
כל בעל עסק שמעוניין לקדם ולפתח את העסק שלו באינטרנט בצורה אפקטיבית ומוצלחת, צריך להיות מודע ולנצל את האפשרויות השיווקיות הרבות שגוגל מפתחת ומציעה לבעלי עסקים. ענקית הטכנולוגיה שולטת היום בתחום החיפוש, האנליטיקה והפרסום והיא המובילה הראשית מבחינת הכלים והאמצעים השיווקיים שהיא מציעה ללקוחותיה, היכולים לשפר משמעותית את החשיפה של העסק שלכם באינטרנט. אחד מהשירותים הרבים שגוגל מציעה נקרא GOOGLE MY BUSINESS. פלטפורמה זו מאפשרת לבעלי עסקים לשלוט בנראות של העסק שלהם בכל סביבת המוצרים של גוגל, לדוגמה במנועי החיפוש, וכך לחזק את האמינות והשירות של העסק.
אחד היתרונות הבולטים של הפלטפורמה היא יצירת אחידות בנראות של העסק באינטרנט, מכיוון שגם אפליקציות שונות שואבות את המידע שלהם מגוגל. כך מתאפשרת מצד אחד אמינות גבוהה של העסק כלפי חוץ, ומצד שני גם חשיפה ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים להכיר את העסק ותחום הפעילות שלו, ובנוסף לקבל מידע חיוני כמו שעות פתיחה, כתובת וטלפון. אופציה חשובה נוספת היא שיפור הנראות של העסק ברחבי האינטרנט, על ידי כך שלבעלי עסק יכולים לבחור איזה תמונות וסרטונים יופיעו בכרטיסיה ובמנועי החיפוש, דבר המאפשר שליטה מלאה על הנראות של המותג. מעבר לכך ניתן לפתוח את הכרטיסייה לכתיבת ביקורות של גולשים על העסק, דבר חיוני ביותר להצלחתו ולקידום אורגני של האתר במנועי החיפוש.
מאז שהחלה תאוצה בקניות ורכישות דרך האינטרנט – קניות וירטואליות לחלוטין שלא מאפשרות ללקוח להתרשם באופן פיזי מהעסק או המוצר שהוא מעוניין לקנות, מהוות ביקורות הגולשים מדד חשוב בהחלטה של לקוחות פוטנציאליים אם לרכוש מוצר מסוים בחנות מסוימת, או לא. הביקורות מאפשרות לגולשים לבדוק, על סמך ניסיונם של לקוחות אחרים, את איכות המוצר והעסק ממנו הם חושבים לקנות. ביקורות אלה נחשבות לאמינות ויש להן השפעה גדולה על ההחלטה של הגולשים איפה לבצע רכישות. אך לכתיבת ביקורות על ידי גולשים, יש יתרון גדול גם לעסק עצמו. היא מגדילה את הסיכויים לחשיפה גדולה יותר באינטרנט: ככל שנכתבות יותר ביקורות על העסק, כך גדל הסיכוי להופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש ולעזור לקידום האתר.
דבר ראשון, יש לוודא שהאפשרות לכתוב ביקורות קיימת ונגישה לגולשים, אם זה באתר של העסק עצמו, ברשת החברתית או באתרים אליהם הוא מקושר, מכיוון שהלקוחות צריכים להיות מודעים לאפשרות הזאת מלכתחילה. דבר שני היא יצירת קשר פעיל עם לקוחות שרכשו באתר מוצר מסוים (באמצעות המייל לדוגמה/ הודעה) ולבקש מהם לכתוב ביקורת ולדרג את חוויית הקניה שלהם. עסקים רבים מעודדים לקוחות גם באמצעות קופונים והנחות. וטיפ אחרון לסיום: שירות טוב ויחס ללקוחות הוא העידוד הטוב ביותר לגרום להם להשקיע בכם זמן ולכתוב עליכם ביקורת.
למאמר נוסף בנושא:
מה ההשפעה של GOOGLE MY BUSINESS ב- 2018?